HTML

Vendéglátós

Italboltos Sanyi, nathanp, nosferato, zarándok jános és barátaik mászkálnak mindenhova, és be is ülnek erre-arra.
Ami az Óbudakocsmába nem fért be, az itt lesz!

Kocsmák, borozók, sörözők, talponállók, közértek, üzletek, fodrászatok, koncertek, diszkók, klubok, éttermek, ételek-italok, sörfőzés.

Óbudán, Budapesten, vidéken, külföldön.

Térkép is van, itt jártunk eddig.

Friss topikok

  • jani57: @scooby0821: Végre valaki! Már azt hittem csak nekem ízlik az Argus sör. (2018.02.20. 04:03) A Lidl aláz mindent: Perlenbacher
  • Baracus: Sajnos a hely színvonala az elmúlt években rengeteget romlott. (az elmúlt 5 évben) A pizza ehetet... (2015.05.03. 21:58) A Marxim Pizzeria-Pub
  • Rátonyi Gábor Tamás: Csak kiegészítésül ehhez a régi kedves poszthoz: jól tippeltél, Rákospalotán van (a Kolozsvár utca... (2014.10.24. 19:01) Kolozsvár borozó Rákospalotán
  • Takacsi: Üdv! most vettem egy starter kit-et és az első sűrítményes söröm készítése előtt állok. Viszont:... (2014.06.12. 11:51) Sörfőzés otthon IV. rész Készítsünk sört!
  • Picúr Mici Csöpi: Nos, ez a régi bejegyzés zseniális a régi Vincellérről, de tegnap ott jártunk újra. A régi Vincell... (2012.12.10. 14:43) A váci Vincellér vendéglő

Címkék

15. (1) 17 es kocsma (1) 2012 (1) aranykupa sörbár (1) avar presszó (1) bajor (1) belga (1) belváros (1) bem söröző (1) blogajánló (1) borozó (1) buda (8) budai xi. (1) büfé (2) corvinus egyetem (1) csehország (1) cukor (1) dióhéj eszpresszó (1) drága sör (1) egyesület (1) első (1) eszpresszó (2) étterem (3) ferencváros (1) fesztivál (1) gellérthegy (1) gömbakác csárda (1) gyömrői eszpresszó (1) gyümölcsbor (1) házi (1) házisörfőző (1) hentes (1) hibák (1) iii kerület (2) ii kerület (5) ix kerület (1) jaffa étterem (1) józsefváros (1) jó kiszolgálás (1) kerthelyiség (1) kocsma (4) kolozsvár borozó (1) komló (2) konzerv (2) magyar (1) maláta (1) manó büfé (1) március (1) marxim (1) metropol étterem (1) méz (1) mini fini (1) mini market (1) modoros étlap (2) népsziget (1) önkiszolgáló étterem (3) otthon (2) pajtás étterem (1) pálinkafőzés (1) perlenbacher (1) pesti sörcsarnok (1) pestszentlőrinc (4) pestújhely (1) pincehelyiség (1) pizzéria (1) pótkulcs (1) pub (2) rákospalota (1) rákosrendező (1) replika söröző (1) sör (4) sörforradalom (1) sorfőzés (1) sörfőzés (11) sorozat (8) söröző (9) sörteszt (1) sűrítmény (2) suszterinas vendéglő és söröző (1) számla (1) sziget söröző (1) terézváros (1) testreszabás (1) törvény (1) vác (1) vendéglő (1) verseny (1) viii kerület (1) vizafogó (2) vi kerület (1) v kerület (1) wernesgrüner söröző (1) xiii kerület (3) xiv kerület (1) xi kerület (2) xviii kerület (4) xv kerület (1) zlaty klas (1) Címkefelhő

A Lidl aláz mindent: Perlenbacher

2010.02.20. 09:00 Italboltos Sanyi

Bár régóta ígérjük, hogy lesz ilyen is - mégis ez az első sörbeszámolónk. Nem akarunk persze az erre szakosodott, tematikus blogokkal versenyezni - de úgy érezzük, tudunk újat mondani a sörmárkák terén.

Magyarországon ma méltánytalanul periférikus helyet foglalnak el a piacon a pilzeni típusú sörök - a csodálatos és elérhető árú Pilsner Urquellen kívül szinte csak drága import márkákat kaphatunk: Wernesgrüner, Radeberger, Bitburger. A magyar sörivó valamiért inkább részesíti előnyben a klasszikus, édeskés lagereket, ászokot, barnasöröket - de búzasörből is kialakult mostanára egy dicséretes választék. A keserű, karakteresen komlós pilsekre még nem kapott még rá a nép. Ezen kéne változtatni!

Az utóbbi évek legnagyobb felfedezése volt részünkről a Lidlben kapható, megszokottan saját márkájú Perlenbacher. Sokáig hallani sem akartam róla, mert sokéves külföldi tartózkodásom során rengeteg "lidlis" Grafenwäldert meg Excelsiort ittam, amiből elég is volt egy életre.

Ám jött a Perlen! Karcsú üveg, elvileg kézzel is letekerhető söröskupak, elég ijesztő, igénytelen megjelenés. És itt van a nagy átverés: a csöppet sem bizalomgerjesztő palackban jelenlegi kedvenc söröm található. Színe a Radebergeréhez hasonló arany, íze pedig az általunk ismert egyik pilzenihez sem mérhetően keserű, komlósan fűszeres íz.

A Perlenbacher szárazanyagtartalma (extrakt) 11,2%, alkoholtartalma 4,9%. A Trabanthoz és a legjobb keserű pilsekhez hasonlóan őt is Szászországban - Zwickauban gyártják (főzik). Hogy mégis hogy hozzák ki a szállítással együtt üvegenként 175 Ft-ból, nem értjük. Ernő ezt is elszámolta..?

A Lidlt és a hasonló diszkont áruházláncokat lehet több okból - sokszor joggal - bírálni, de amíg a piac többi résztvevője nem tud a Perlenbacherhez ízben és árban fogható sört forgalomba hozni, addig csak a Pilsner Urquell marad a kategóriában mint egyedüli versenytárs.

A sok pozitívum után muszáj megemlítenem a legnagyobb gyengeséget: a palack nem visszaváltható, és csavaros kupakja miatt házisör készítésére is csak bajosan foghatjuk be az üveget... de erről legközelebb!

162 komment

Címkék: sörteszt perlenbacher

A bejegyzés trackback címe:

https://vendeglatos.blog.hu/api/trackback/id/tr801727830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cerqa 2010.02.20. 11:18:51

A pilseni sör nem véletlenül szorult periférikus helyre. A magyar ízlésnek keserű, mi inkább a lager-t kedveljük.

pfs 2010.02.20. 11:22:28

nekem is ez a tapasztalatom, hordják az olcsó, sokkal-sokkal rosszabb (sz..) sört a LIDL-ben, mert nem ízlik a "keserű" sör, míg én évek óta ezt iszom, ha nem épp vmelyik borkedvencemet viszem.
DE!
Szintén ott kapható, "fekete" Argus, dobozos sör is helyénvaló... ;-)

nehülyéskedj 2010.02.20. 11:26:52

@cerqa: Te. Nekem a Pilsner Urqell a csúcs. Pedig elhiheted, magyar vagyok.

Bandúr Kandi 2010.02.20. 11:31:29

a trabantot főzik? ez egy teljesen új információ nekem...

lüke 2010.02.20. 11:41:52

a trabant mindig is sörrel ment, zwickaui sörrel,már 1945 előtt is, amikor megtervezték.................

pkrisko 2010.02.20. 11:45:53

Sziasztok!
Egy rövid komment erejéig (ugyanis nemhiszem, hogy megérne egy teljes posztot) nyilatkozna valamely szakértő az ARGUS sörröl is? Megköszönném!

Darkcomet 2010.02.20. 11:58:46

Amig nalunk az Arany Aszok lesz a legkaposabb sor, pedig a Borsodi es Soproni sorok sokkal finomabbak, addig nincs mirol beszelni. Egyebkent nekem is bejovos es a Lidl sor.

Aaronka 2010.02.20. 12:18:32

Könnyen lehet, hogy ez a sör Zwickau környékéről származik egy híres sörfőzdéből. Az árat az iszonyat rendelt mennyiség és a marketing költségek eltüntetésével lehet ilyen alacsonyan tartani. Kva élet, most voltam, még néztem is ezt a sört, de nem mertem bevállalni. Féltem, hogy valami Amstel szerű "sör"

nathanp · http://loscatrachos.blog.hu 2010.02.20. 12:19:03

A white rum nevű white rum megvan?
3000-ből egy kispályás focicsapat atomra issza magát. Bakárdifüggő csatársrác áttöltés után: Bazmeg, azért a bakárdi utánozhatatlan! :D

A Lidl-ös marketingcsókáknak üzenem: lidlize.hu, vásárló beírja téliszalámi, és kijön a Pikok szelet, a szlovák szalámiipar Skodája, a németesen finomra eldolgozott piknik mix!

A LIDL jó - Perlenben is, ha nincsenek sörnáci haverjaid

kázoli 2010.02.20. 12:23:32

@pkrisko:
Kísérletező típus vagyok. Vagy 2 éve próbaképpen vettem 1 Argust, azóta a kedvencem. Főként a közepes színűt kedvelem (ezt lehet kapni a sötétbarna dobozban), de a fehér dobozos világos változat is igen kellemes. Erős (7,8% alk.), középszínű, nem túl kesernyés (bár ez ízlés kérdése is) és kellemesen szénsavas. Érdemes kipróbálni, most akciós is (199Ft -> 149Ft), még egy pár napig.

numerakirály 2010.02.20. 12:29:23

Ez komoly? Kipróbálom mindenképp. Iszonyú egyébként, mennyire nincs sörkúltúra nálunk. Én csak Paulanert iszom (Pils, Oktoberfest vagy búza), de ha nem jutok hozzá, más nem is jöhet szóba csak a Pilsner Urquell. Nagyon kíváncsivá tettetek ezzel a Perlenbacherrel. Addig is EGÉSZSÉGÜNKRE!!

Rosszindulatú Vászka 2010.02.20. 12:31:06

@pkrisko: kóstold meg, nincs jobb tanács. Minőségre nem rosszabb, sőt, mint a mi meztéllábas söreink.

@kázoli: csak 7,2-es :)

ady50 2010.02.20. 12:49:43

A Pennys "Steininger Premium Pils" sem kutya. Valószínű jelenleg az egyik legkeserűbb és legolcsóbb prémium pilsner a piacon. Már legalább 5 éve nincs más a hűtőben. 139,- Ft

tom sailor 2010.02.20. 12:55:41

@cerqa: Legalábbis ti.
Én biztosan meg fogom kóstolni, szeretem a pils típusú söröket.

Plumper_ 2010.02.20. 13:06:28

megsúgom, hogy a LIDL-ben én eddig csak minőségi, tényleg nagyon jó termékeket vettem. Made in Germany, többnyire. hoppá. a SPAR-nak is hasonlóan minőségi termékei vannak.

economister 2010.02.20. 13:12:14

175 Ft-ból kijön ne viccelj már.:)
2 éve egy ilyen tiszai evezésen vettünk több karton perlenbachert, és kb 60 Ft + üveg volt az ára. Biztos bevezető ár volt.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2010.02.20. 13:17:07

@cerqa: Egy kis kiegészítés: A pilseni is lager tipusú sör. Csak nem minden lager pilseni is. Minden alsóerjesztésű sör lager tipusú (mert eltartható (können lagern)). A magyar pedig sajnos már a mosólevet és a mennyiséget kedveli. Ha még járnánk jó társaságban sörözni, akkor a jó kocsmában jó társaságban a pilsenit is meginnánk. De nincs csapolva. Ha egy magyar kijut Prágába, akkor érdekes, hogy csak pilsenit iszik, mégha itthonról vitte is a rántott csirkét.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2010.02.20. 13:26:14

@nathanp: a Perlen még a sörnáciknak is etalon lehet - amennyiben a pilzeni típusra vannak ráállva. Pl. nekünk :))

@ady50: hű, kösz a tippet, még soha nem próbáltuk. Következő az lesz a listán.

MACISAJT 2010.02.20. 13:27:38

"A Lidlt és a hasonló diszkont áruházláncokat lehet több okból - sokszor joggal - bírálni, "

Valóban lehet.Csakhogy a tapasztalat azt mutatja, hogy a LIDL semmiben sem hasonlít a -sokszor joggal-bírált diszkont áruházláncokhoz.

Termékei nemcsak az un. "ár-érték" viszonylatban kitünőek, hanem mint pl. az étcsoki-kínálatuk, a pörkölt kávé, joghurt, olivaolaj a prémium delicatess üzletek polcaira is bátran felférhetnének.

Lehet persze hogy ez csak a piac beetetése és majd késöbb rontanak...
mindenesetre eddig a Lidl-t a Tesco és tsaival egy napon sem lehet emlegetni.

hamming 2010.02.20. 13:47:06

Csak a sörért mész a Lidl-be, vagy akkor már be is vásárolsz? Na látod.. A Lidl amúgy egy gusztustalan korrupt kizsigerlő üzletlánc, a Föld közepében lenne a helye.

ttrisz 2010.02.20. 14:05:08

Biztos konzumidióta vagyok, de amikor azt mondják be a hírekben, hogy a lidl-ben forgalmazott noname osztrák sajttól 4-en meghaltak liszteria fertőzés miatt, inkább választom az ismertebb gyártók termékeit.

És ez igaz a sattól kezdve a sörön át, mindenre.

tom sailor 2010.02.20. 14:07:03

@hamming: Persze. Általában jók a sajátmárkás termékeik.

tom sailor 2010.02.20. 14:13:10

@ttrisz: Nem haltak meg négyen egy nálunk nem forgalmazott osztrák kvarglitól.

www.mebih.gov.hu/index.php/hu/rasff/kiemelt-rasff-uegyek/456-liszteria-bakterium-sajtokban.html

Természetesen, jogodban áll duplaáron márkásat vásárolni. Valamiből a reklámot is fizetni kell.
Ha azt hiszed, hogy a márka biztonság, akkor gondolj mondjuk a Toyotára.

clementino1 2010.02.20. 14:34:45

Pilsner ver mindent. egyik sörnek sincs ennyire karakteres, egyedi íze.

nem is értem, itthon miért nem népszerű...

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.02.20. 14:58:34

nézzük optimistán, plusz népegészségügyi szempontból: amíg idehaza a savanyú aranyászok a népsör, addig legalább nem skorbut miatt fogy a magyar! :D

és éljenek az igényes kocsmák. Ahol pedig csak dreher, borsodi és ászok van csapolva, ott max a kutyánknak kérjünk ivóvizet.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.20. 15:06:06

Lehet a Lidlit szidni, meg nem trendi és gourmand dolog onann zabálni a német meg osztrák utánzatcsokikat ésatöbbi, de arányaiban még ot van talán a legtöbb magyar termék a multik között. Nem kell mindent ott venni.

@hajdul: ez jó meglátás, mióta a Pilsner Urquel magánklézben van, azóta lehet csak a pilseni főzésű delejnedűt pilzeni sörnek hívni. És ha én Prágában sörözhetnék, nem Pilsnert tolnák az orcámba, hanem Krusovicét :)

Meg minden ojan söröt, amit eddig nem ittam még.

elizon pucsnik 2010.02.20. 15:09:53

@MACISAJT: egyetértek,A "lidi" -ben is, a sok szemét mellett ,igazi kincsekre bukkanhatunk..Több helyre kell menni,és mást nem venni ! Kicsit strapás,de megéri.

pluto111 2010.02.20. 15:21:47

Szerintem ez tévhit hogy nem népszerűek a pils sörök itthon, az a baj velük hogy nem lehet elérhető áron beszerezni ilyeneket. Ha lehetne venni a topmárkákból normális áron akkor rengeteg fogyna belőlük.
pl. német: König Pilsner, Warsteiner, lengyel Zywiec
(Karpatckie-t már lehet kapni rendes áron).

Egygyébként Urquel-e keserűség ügyben sehol nincs König meg Zywiec-hez képest.

Wandál 2010.02.20. 15:41:50

ööööö... srácok a pilzeni/pilsner/pils a lager (alsóerjesztésű) sör egy alfaja. szvsz a dab-hoz képest aa pilsner u. édeskés lötyi...

w

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.02.20. 15:46:59

Az Aldi sörkínálata milyen?

jdg 2010.02.20. 15:47:08

En abszolut nem ertek a sorokhoz es viszonylag ritkan is iszom de nagyon szeretem a Pilsner Urquel-t. A legtobb ismerosom viszont nem, igy azt gondoltam hogy en vagyok a hulye es valami szar sort szeretek... de azert jo erzes most ezt olvasva latni hogy nem olyan szar az izlesem :)

T_S 2010.02.20. 15:51:25

Én is Sanyi vagyok, Pilsner Urquell-ért a világ végére is elmennék és szerintem is meglepően kellemes ez a csavaros lidlis sör. Főleg, amikor 599-ért adtak 6db úgy 3 éve, akkor volt szenzációs.

pluto111 2010.02.20. 16:04:15

@hüjehalyó: Felejthető, 1 db rendes sörük van (sárga dobozos) a többi selejt (malátakivonatot tartalmaz).

pluto111 2010.02.20. 16:12:07

ja az hülyeség volt nem malátakivonat hanem komlókivonat (rendes sörök komlót tartalmaznak)

Rosszindulatú Vászka 2010.02.20. 16:13:31

@pluto111: azokra rá is van írva, hogy Rájnhájcgebót. De még mindég jobbak, mint a hun kukoricás vacakok. Sztem.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2010.02.20. 16:18:57

@hamming: Csak a sörért, oda is bringával. Egyéb kérdés? :)

@Wandál: igenigen, tudjuk, hogy a pils az a lagerek egy alcsoportja. Valahogy különbséget próbáltunk tenni a keserű meg a nem keserű lágerek között. Ászokolt..?

@hüjehalyó: Írországban jó volt, mert ott volt Wernesgrüner fillérekért. Itthon nincs. Ajánlani tudsz valamilyet?

moris 2010.02.20. 16:24:01

Na, lementem, hoztam haza egy hatost.
Tényleg finom :-)
Eddig a fehér Argust ittam a Lidlből, az is kellemes szerintem.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.20. 16:26:16

Ászoksört minálunk Agyarországba nem lehet soppolni. Egy-két kis sőrfőzdébe talán kimérve... Bezzeg a labancéknál igen, a kedvencem a Swechater Zwickl, az fincsámcsi szűretlen cucc.

A keserű meg ugyanúgy, mint a csípősség nem mérhető dolog vagy jelző, mindenki saját pofájától függ. Másképpen keserű a Pilsner, mint a Königpils vagy a HBH.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.20. 16:26:59

Azér az is perverz, aki Írországban volt NDK söröt iszik :)))

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.02.20. 16:33:36

a Wernesgrüner nagyon, nagyon jó sör, simán a kedvencem lenne, ha elérhető áron lehetne kapni.. Radeberger dettó..

ha azt mondod, hogy ez a Lidl-ös sörci is hasonló, akkor megpróbálkozom vele :)

Rosszindulatú Vászka 2010.02.20. 16:37:20

A Radics régen volt papírdobozosba is. Akkor még olcsó volt, mostmár drágább, mint a Pilsner.

Nyers Fa 2010.02.20. 16:39:29

Ma majdnem csak ezért mentem a Lidl-be, de már nem lehet kapni, a helyét is megszüntették.

Pável: A Borsodi meg a Dreher ég és föld.
A Dreher prémium.

Aldi az Ottakringert forgalmazza. (a minőségiek közül)

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2010.02.20. 16:44:10

Nekem az asszony a LIDL-ben Jägerbrau-t vesz. Ahhoz képest, hogy 95 Ft, abszolút iható...

Nyers Fa 2010.02.20. 16:50:47

Majdnem elfelejtettem: Mivelhogy a Lidl-ben nem kaptam Perlenbachert, vettem a CBA-ban Budweisert 199 Ft-ért (0,5l dobozos).
Nem pilseni, de ennyiért nem akartam otthagyni.

pluto111 2010.02.20. 16:53:34

@Rosszindulatú Vászka: Nem értek egyet, amire rá van írva hogy komlókivonat az selejt. Ha jól emlékszem még a tasco sör sem tartalmaz ilyet.

Ja egyébként Dreher is pils típusú tudtommal. Szóval szerinem szeretjük mi az ilyet (bár ez se elég keserű).
Egyébként meg Warsteiner a top szerintem.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.02.20. 17:19:11

@thehell85: fcsabika drága, szerinted ez hogy kapcsolódik a sörös témához?

Rosszindulatú Vászka 2010.02.20. 17:23:37

@pluto111: namostan én nem vaok gasztrosznob, de a Dreher meg az Ászok sörökkel az a bajom, hogy nem egyenletes a minőségük. Kivéve a Dreher Bak, mert az nagyon rendbe van, meg az az úi Ászok félbarna is ízlik.

És hogy a hozzáadott cukrot karamellnek hívják, csak a hab a pinán. A legtöbb sört ízesítik, a kémia többet tud mostanság, mint a biológia. Nomeg a 129 Ft-os Lidlis stuffot nem lehet összemérni a 330-450 Ft-os cseh remekkel. Hát evvan, szegény ember kézzel nőz. Az itteni főzésű Guiness-be is hozza renceresen az ír ügynök a titkos recipéjű fűszert.

@thehell85:
három dolgot kérnék tűled:

mennyapicsába,
mennyapicsába,
mennyapicsába.

Köcce!

strati 2010.02.20. 17:27:57

most voltam a béke tériben, hoztam is egy hatos pakkot, éppen a hűtőben készül :)

T_S 2010.02.20. 17:45:57

Pedig ma nem akartam inni. ..de olyan hangulatot csináltok itt hozzá az embernek, hogy mehetek le az esőbe :)

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.20. 17:48:10

Rohadjatok meg! Miért nem volt ma Ariel??? Az asszony ezzel csesztetett!!! A francárt csináltok akciót? Be nem teszem többet a lábam ebbe a szutyokba...

pluto111 2010.02.20. 17:56:35

@Rosszindulatú Vászka: Ebben van igazság, tényleg nem egyenletes a minőség. Dreher tényleg nagyon jó sö,r de ittam már borzalmasat is (de pl. ittam már borzalmasat Budweiser-böl is).

Ha már félbarna: Borostyánból nem ittam még rosszat talán, pedig az már régebb óta létezik.

tom sailor 2010.02.20. 18:09:13

@Janiszta: Azt hiszem, eltévesztetted a házszámot. Mi itt sörökről beszélgetünk.

Taurus SMS 2010.02.20. 18:34:20

@Nyers Fa 2010.02.20. 16:39:29

"Pável: A Borsodi meg a Dreher ég és föld.
A Dreher prémium."

Prémium, persze. És akkor mégis mit keres benne a kukoricagríz (az olcsó sörök indikátora)? Ilyen szart is csak nálunk mernek belerakni a sörbe. (sajnos szinte mindegyikbe) Némeországban viszont tilos ilyet felhasználni (német tisztasági törvény) tehát százszor inkább Perlenbacher meg argus és társai mint Dreher, Borsodi, Soproni tökömtudjami.

Fat Abbot 2010.02.20. 18:34:27

Ez a perlen akármi még az elmegy kategória, pl. borsodi helyett. Egyszer kifogtam belőle egy fémízű szériát azóta kösz, inkább vizet.
De aki az argusra azt mondja, hogy jó, sőt évek óta azt issza, annak komoly ízlésficama van.... brrrr

Harald hardrode 2010.02.20. 18:34:35

Amíg a Sparban-Intersparban 229ft volt a Paulaner, addig mást sem ittam. Amúgy meg nem kell sírni, hogy drága a jó sör, igen drága, de a minőséget meg kell fizetni. Auchanban néha egész jó áron lehet beszerezni ezt, azt. Pilseniből egyébként a Jever hordó volt nagykirály 2500hufért a Metroban, csak sajna már vagy 3 éve nem hoznak, pedig az bődületesen jó volt. A perlen tényleg nem rossz, de azért túlértékelni sem kell. Ráadásul most 329 az Intersparban a Krombacher. Az is nagyon jó, bár inkább német pilsen-nek mondanám, aki nem érti annak: a német tömeg pilsek kicsit lágyabbak mint a cseh társaik. Ezen kívül pedig vannak még friesisches söreik is pl Jever, Becks. Az etalon nálam pilsben a Stuttgarter Hoffbräu Herren Pils-e, csak sajna én is ritkán jutok hozzá. Akinek kicsit több pénze van, annak a sorspecialista.hu-t tudom ajánlani, ott van rendesen minőségi pils. Aki meg úgy gondolja, hogy 200 jó az ászok, annak annyit mondnék, hogy 3-5 liter Paulaner/német Löwen után még nem fájt másnap reggel a fejem.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.20. 18:53:03

@Harald hardrode: hát így ebben a formában ez nem igaz. Pl. minkfelénk van egy egész patent kis serfőzde, és petpalackos literesbe, ótvar kiszerelésbe nagyopn fajin sört árulnak, világost, meg feketét is. Szal a nem tasrtósított, szálítástól nem összetört sör azér nagyon süti, ahhot képest minden üveges konzumóroiás csak pinafüst.

És ez ebben a nagy átverés, hogy nálunk pár manufaktúrát leszámítva megszünt a házisör. Bezzeg az angolok még nácimódra ügyelnek ezekre a kincsekre. Mi elqrtuk.

X14NZ 2010.02.20. 19:01:23

@pluto111: el kell keserítsek mindenkit, ma már a Pilsner Urquellbe is tesznek komlókivonatot (Hopfenextrakt)

X14NZ 2010.02.20. 19:05:46

faszom a blogmotorba. Szóval az előbb azt írtam, hogy megdöbbenésemre nemrég azt vettem észre, mikor Pilsner Urquellt vettem, hogy már ehhez is tesznek komlókivonatot...

X14NZ 2010.02.20. 19:06:53

@X14NZ: Duplafasz a blogmotorba

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2010.02.20. 19:14:22

@Rosszindulatú Vászka: No én azért láttam londoni élelmiszeripari kiállításon amikor Budweiserért álltak sorba (A Ceske Budejovickiért)

pluto111 2010.02.20. 19:17:45

@X14NZ: Hát az tényleg kínos :)
(akkor azt se szabad megvenni)

Vászka melyik sörfőzde?
(mostanában hacsak tehetem én is ilyet iszom: rotburger,orgoványi magyarok söre, palóc sör: némelyiken még lehetne finomítani, de legalább kiscégeket szponzorálom :) )

Rosszindulatú Vászka 2010.02.20. 19:25:07

@hajdul: a 16-os Budvarnál jobbat még énsenem itam :)))

@pluto111: www.ebsom.hu/sorvadasz.htm

konkrétan az Ulcisia Castra, nekem ízlik, errefele lehet inni többfelé is.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2010.02.20. 19:30:31

@Bukowszky: annyi, hogy utólag csapódik be egy számomra idáig felülmúlhatatlan keserűség - és valóban, a Pilsnerben van édeskés maláta bőven. A Perlenben alig.

@Rosszindulatú Vászka: hehhe, bármilyen jó a Guinness, a Murphy's, a Beamish meg a Kilkenny - azért jó világos söröket nem gyártanak a szigeten. A kocsmákban meg csak amerikai Budot, Heinekent és Carlsberget kapni. Szánalom.

@Harald hardrode: vettem én is tavaly tálca Wernest 250/dobozért az Auchanban. Most 400 alatt szinte sehol nincs - köszönhetően a forintnak (is).

@Nyers Fa: azt én is toltam pont a múltkor. Nem tudom, hogy csinálják a csehek, de ők még az édesebb, malátás cuccokból is jobbat hoznak össze, mint bárki. És most nemcsak az itthoniakról beszélek.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2010.02.20. 19:32:01

@Harald hardrode: kösz a tippet - a Jever alap, szeretjük, a Stuttgartert még nem próbáltuk szerintem.

Azon sírunk, hogy itthon miért nem gyártanak pilzenit. A Dreher állítólag az, de engem nem emlékeztet rá semennyiben sem.

X14NZ 2010.02.20. 19:38:12

@pluto111: jaja, le is mondtam róla.

Harald hardrode 2010.02.20. 19:42:20

@pluto111: rotit még nem ittam. Magyarok söréből sima megiható, de a fekete valami elbaszott szar, annyi kávémalátával, mint ami abban van, egy hétig üzemeltetnék egy menő budapesti kávéházat. A palóc sörön meg érezni, hogy van benne valami, amitől jó sör is lehetne, de sajna nem lesz az. Házifözdéből egyébként a nagyokosok a Black és Gold Rose-t ajánlják, magyar házisörök. Régen az Ilzer jó volt, de most már nem figyelnek oda rá annyira.
Berlinerről mi a vélemény?
@Italboltos Sanyi: én akkor voltam boldog, amikor a fél literes Bavaria 8.6 redet 250/doboz áron mérték, a Raderberger hordó pedig 2500 volt a madaras tescoban.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2010.02.20. 19:56:17

@pluto111: Rotburger nagyon jó, sokak szerint a legjobb házisörfőzde Mo-n. A világos jobban bejön abból is, de hát az bajor típusú, tehát nagyon malátás.

@Harald hardrode: olyan is volt? Mondjuk nekem ez a partihordó annyira nem jön be. A Bavaria az melyik? Ugye nem az a holland ocsmányság, ami mostanában kezd terjedni a kisközértekben?

pluto111 2010.02.20. 19:58:55

@Harald hardrode: Magyarok söréböl barnával még nem találkoztam (de a legjobb német barnák is kávémaláta ízűek) . Black és Gold Rose-t nem kapni errefele (nem is hallottam még ezekről)
Berliner az mi? Berliner Kindl?

Harald hardrode 2010.02.20. 20:04:17

@Italboltos Sanyi: dede, de ez a spéci változata. 7,9 alcohol, van sima blonde változata is ilyen alcohol fokkal, de ez még meg van bolondítva egy kis "íres" vörös hatással. Nekem nagyon bejön, csak 4 doboz után (üveges fél literesből nincs-sóhaj) után már érzem magamat. Amúgy aki Pesti, annak mondanám a Károlyi-kert sarkán található ABC-t. Sima mezei sarki bolt és figyeld a választékot: 0,25-ös Pelforth 200huf, Wieselburger dobozos 250huf, Egger dobozos 250huf, original Ottakringer 230huf, van EKU 28 és Eggenberg Urbockja is (igaz mind a kettő 980, dehát mindekttő arra a címre hajt, hogy a legerősebb sör a világon, amit a német tisztasági törvény alapján főznek). Ezenkívül van Roter Zwerg, valamint belefutottam ott már Ottakringer Starkbierbe is. Az érdekes az, hogy honnan szedi ezeket?
Más: házifözdék közül a szögedi boszorkány megvan?

pluto111 2010.02.20. 20:06:41

Valamilyen Stuttgartban gyártott pilsner volt már, de nem emlékszem a nevére, (de mintha d betüvel kezdődött volna a neve). Nagyon rendben volt.

T_S 2010.02.20. 20:10:06

@Rosszindulatú Vászka: Hol van az a sörfőzde? Nagyon rá vagyok állva, hogy kipróbáljak valami igazán jó szűretlen házit!

pluto111 2010.02.20. 20:11:12

@Harald hardrode: szögedi megvót, azt hiszem a boszorkány az egyetlen használható a többibe répacukrót tesznek (és baromira érződik)
Ottakringer aldiben olcsóbb (bár nem a hellert adják)

T_S 2010.02.20. 20:13:15

Általánosságban szólnék a saját szórakoztatásomra a következőkről:

"a legerősebb sör":
A sör nagyon-nagyon nem erről szól. Aki igazán szereti a sört, annek ezt magyarázni nem kell.

partihordó:
Nem véletlen, hogy a "normál" sörös hordóban nincs szénsav, hanem a csapoló gépezet adja hozzá. (ahogy az is hűti le csapolás közben).
Ez a partihordó annyira söröshordó, amennyire a mirelit halrudacska hal.

movhu 2010.02.20. 20:15:19

A Lidl összes sajátmárkás italát érdemes megvenni, ami persze nem a tisztaszesz+aroma kivitel, mert sajna van 1-2 ilyen.
A gyümölcsös vodkájukból a dinnyés nagyon finom, a konyakjuk(az 1500 Ft körüli) is, érdemes megnézni az összetételét, igen különleges. Nekem spec a Whiskey is tetszik mindkettő(3 és 8 éves), és ugyan emelkedett az ára, de még mindig messze a legolcsóbb. Van gyógynövényes Jager-style pia is.
Szerintem a Lidl-ben jól válogatva nagyon jó dolgokat lehet venni.

Macskanátha 2010.02.20. 20:16:03

Érdekes, amit írtok. Az a furi, hogy én már több száz fajta sört ittam a világ kb. 30 országában, és itthon is kipróbálokminden új fajtát, amit meglátok a polcon, kivéve a 200 forint alatti, általában 3%-os lóhugyokat. Viszont akármennyit próbálok ki, még mindig a Stella Artois a legnagyobb királyság! :-)) Ezt legalább kapni itthon is, míg a kedvenc barna sörömet sajnos nem! A neve Diebels Alt, és ha valaki jár Németország északi részén, Hamburg környékén, annak ajánlom, hogy próbálja ki, mert valami istenien jó...

movhu 2010.02.20. 20:16:34

Valahol olvastam egyszer, hogy jó sört Magyarországon nehéz gyártani, ezért rosszabbak a licencelt sörök is. Elvileg igazán jó forrásvíz nélkül eleve nehéz jó sört gyártani.

Harald hardrode 2010.02.20. 20:25:23

@pluto111: az a Dinkel Acker és két féle pilsük is van. Régen külön gyár volt, de most már egy companyba tartozik a Stuttgarter Hoffbräuval és a Das... sorozattal (pl.: Das Schwarze, Das Hell, stb...). Igazad van, az is teljesen rendeben van.
@Macskanátha: és a Diebels Alt mellé lehet küldeni a Astra Rotlichtet is :-D Az a gond Németországgal, hogy tényleg megszámlálhatatlanul sok jó sörük van.

scooby0821 2010.02.20. 20:28:56

pkrisko! Bár mások is írták , én is megerősítem: nagyon finom , kellemes sör az Argus-jó a minősége, jó az ára, ütős az ereje. :o)
Numerakirály: Én is imádom a Paulaner Oktoberfest Bier-jét. Isteni.. :o)

springer 2010.02.20. 20:30:12

Srácok, a Pilsner Urquell, az Pilsner Urquell. Meg van a többi...

CiceroII 2010.02.20. 20:30:33

Nem nagyon szeretem az Amstelt, túl édes, de Hollandiában ittam zöld Amstelt. Kellemesen csalódtam, finom, keserű íze volt. Staropramen is jó, de jobb a Pilsner. Nálam top 1.

Harald hardrode 2010.02.20. 20:30:54

@T_S: Partyhordo nem rossz, jóval jobb habja lesz, mintha üvegbe lenne, azt meg hadd ne ecseteljem, hogy egy igazi habkorona mit tud tenni egy jó pofa sörrel. Meghát mit csináljak, ha kin 9 euro a Königs Pils 5 literes hordója, jééé megint találtam eszembe jutott egy piszok jó Pils - bár ez is német stílusú.
Az meg, teljesen személy függő, hogy mennyire szereti az erős söröket, én pl Starkbier buzi vagyok, nincs is jobb egy Paulaner Salvator, Hacker-Pschorr Animator kettősnél. De ez persze az én véleményem és azt hozzátenném, hogy egész este ezeket nem lehet fogyasztani, mert eltelít és az alcohol is hamarabb a fejedbe száll mint egy sima lager/pils/ale sörnél.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2010.02.20. 20:32:18

@Harald hardrode: hmm, erről a boltról se hallottam még soha. Bár az is igaz, hogy vannak furcsa dolgok. Újlipótvárosban pl. Szalon búzát vettem tavaly nyáron.

@T_S: szénsav simán van benne, a csapolóban levő CO2 csak arra szolgál, hogy kinyomja a sört a hordóból. Az utóerjedéskor a sörben magában is szénsav keletkezik.

A Stella amúgy nem rossz, ha faszásan csapolják: ballonpohár kizuhanyoz, rendesen kiengedik a cseppsört, belehúzzák a sört, csapot távol tartva, hagyják lefolyni, habvágókés, öblítés, gallér. :))

@movhu: jók az itthoni vizek, de kemények. Azonban lehet őket lágyítani most már + rendes komlót meg malátát kell felhasználni.

Harald hardrode 2010.02.20. 20:32:29

@pluto111: más, hogy kávémaláta ízű és, hogy kávé ízű. A magyarok söre barna példánya pedig sajnos kávé ízű.

Harald hardrode 2010.02.20. 20:35:54

@pluto111: csakajosor.hu-n néha van a Rose családból, csak kicsit drága, ilyen spécibb 9 fokos kis játékosok. A Berliner egy pilsner - ami ízvilágban igen közel áll az Urquellhez, de van olyan is , hogy Berliner Kindl, igaz az lager és mint a nevében bennevan Kindl sör.

smnl 2010.02.20. 20:38:00

nekem az a véleményem, hogy "amit eszel,olyan vagy" ezért 2-3 keserű tapasztalat után én be se teszem a lábam a lidlébe. Jó nekem a Stella meg a Heineken. Korábban pár helyen lehetett kapni és pár jó helyen csapolták is a Prochinger (vagy vmi ilyesmi) névre hallgató búza sört. Az király volt.

scooby0821 2010.02.20. 20:39:23

Hülyehajó:
Az Aldiba is megéri betérni sörért. Van egy finom sörük (Berg König) , amiből taöbb fajtát is lehet kapni- astrong hasonló ,mint az Argus, erősségben. A pilsnerjük (0.33-as) szintén fogyasztható és árban sem rossz (vol 5.2 %). És persze kapható még más B.K is, de nekem azok annyira nem jöttek be.

talpi 2010.02.20. 20:40:52

Mint nem nagy sörivó, s így hozzá nem értő is kérdem: mi a helyzet a Zlaty bazant-al?

scooby0821 2010.02.20. 20:41:45

@Harald hardrode: Boszorkányt ittam már. Nem rossz.. :o)

Harald hardrode 2010.02.20. 20:45:41

@talpi: 1967-ben alapított Szlovák sör. De van, amit meg lehet inni, a 12 exarktartalmasból a szlovák nem olyan rossz. Viszont ha már Szlovákiában jár az ember, akkor Keltet és Steiger barnát kell lönni, azok igen jó félék. Az a gond, hogy fácánt régen ittam már és így annyira nincs előttem az íze, újra kéne kóstolni.

nemeseri 2010.02.20. 20:46:19

Javaslom az Ikea-s (!) sört. Nem véletlenül drága. Szerintem szuper pilseni sör.

pluto111 2010.02.20. 20:49:15

@smnl: Olyat már jó rég nem láttam (Plochinger), de lehet germánoknál lehet még kapni. De búzában akad jobb szerintem, Erdinger, Paulaner, Julius Echer (remélem jól irom de ilyet itthon sajna nem kapni, Erdinger szerü búza). Stella, Heineken-nél azért ne ragadj le (bár csapolt stellából már tényleg ittam első osztályút)

@Herald hardcode: igen az volt az: Dinkel Acker. Salvator-t egyszer próbáltam, nekem nem jött be annyira

pluto111 2010.02.20. 20:52:26

@Harald hardrode: Fácán barnája nagyon jó. Világosa is jobb néhány nagyobb nevünél szerintem (calsberg, heineken,stb).

@scooby0821: fentebb írtam a komlókivonatról...

macilaci 2010.02.20. 20:53:52

Én nem csipázom a keserű cuccokat, nálam a Krusovice a csúcs :)
Nem mintha egy Budweisert visszaküldenék...

Mellesleg az Aldi, Lidl sokkal-sokkal több minőségi és/vagy magyar cuccot tartalmaz, mint egy osantecsókora.
Aldi féle osztrák füstöltsajt, hogyományosan érlelt és füstölt sonka, 100%-os hidegen préselt almalé, hol kapni ilyeneket máshol?

macilaci 2010.02.20. 20:55:07

A dán sörök is jók, de nem az itthon kaphatók, mert azt jobbára a Polákoknál főzik.
Faxe, Carlsberg...

T_S 2010.02.20. 20:57:28

@Italboltos Sanyi: Hoppá, pedig még rokonaink is dolgoznak a Dréher sörgyárakban :) Hányszor elmesélték már részletesen a folyamatot, de nekem túl bonyolult volt.. Mindenesetre (akkor valami más oka lehet), de a partihordós sör engem nem emlékeztet egy csapolt sörre távolról sem.

pluto111 2010.02.20. 20:58:10

@macilaci: Carlsberg Elképesztően édes.
Polákok meg csak küldjék a sörüket, cserébe küldünk paprikát. (de ne a dán licencet a sajátjukat)

macilaci 2010.02.20. 21:01:14

@pluto111: Ízlések és pofonok... Nekem bejön a koppenhágai Carlsberg. Én a keserű cuccokat nem állhatom.
A polák sör tuti, de ahogy mondod az igazi, nem ezek a licenc világmárkák. Mindenhol többre tartom a helyi márkákat.

gagauzz kalauzz 2010.02.20. 21:01:44

Felhívnám a sörisszák figyelmét az ugyancsak Lidl-ben kapható 'Argus' márkanevű dobozos seritalra 129 ruppóért. Nem találom nála jobbnak a dobozos Heinekent, vagy Amstelt sem:)))

T_S 2010.02.20. 21:05:54

A Staropramen méltánytalaul sikkad el. Pedig a második legjobb sörként tartom számon. (az Pilsner Urquell után)

bruticsello 2010.02.20. 21:15:26

A sör fogyasztása rendkívül magas glikémiás indexe, glutén- és alkoholtartalma miatt kerülendő.

alf (törölt) 2010.02.20. 21:25:34

Amikor először (kb. a Lidl magyarországi nyitásakor) feltűnt a Perlenbacher, gyanút fogtam (Az üveg és a címkézés emlékeztetett). Aztán német barátaim is megerősítették, hogy ez az urban legend Németországban már nyílt titok, vagyis a Perlenbacher egy "noname" Warsteiner! Nem csoda, hogy jó. És igen, a másik adu ász a Pennys Steininger!
Sajnos a hazai árak nagyon magasak, de relatív még ezek a legjobbak. (Azért az nagyon gáz, hogy Németországban ezek a sörök úgy fele ennyibe kerülnek.)

alf (törölt) 2010.02.20. 21:28:25

@bruticsello: Én úgy 30 éve fogyasztom, napi rendszerességgel (nem egy üveg) és köszönöm jól vagyok. Sok millió, tízmillió német, osztrák, cseh, angol, ír, stb. társamhoz hasonlóan. :-)

feketehun 2010.02.20. 21:43:16

@Rosszindulatú Vászka:
Ulcisia Castra-t Szentendrén ittam az azonos nevű kocsmában (ha jól sejtem, azóta már nem létezik), de nekem egyáltalán nem jött be. A kisebb sörfőzőkből származóak közül viszont ajánlani tudom a Pointer pubokban csapolt Hunters sört.

pluto111 2010.02.20. 21:46:55

@alf: Kösz az infót megyek nagy tételben Perlenbacher-t vásárolni.

Harald hardrode 2010.02.20. 21:49:19

@macilaci: Carlsberg Sort Guld nagyon ízlett, hoztam is belőle egy tálcával. Faxenet már csak a doboza miatt is megéri. Carlsberg Elephant és Masterbryggd is kíváló, meg volt valami jegesmedvés jelű is, de a nevére nem emlékszem már rá jah és Paskbrygg. Szóval jók a dán sörök, de e lengyeleket is szeressük.
T S: nem azt mondta, hogy olyan a hordó habja mint a csapolté, de az üvegest még így is fényévekkel veri.

Harald hardrode 2010.02.20. 21:50:08

@pluto111: azért erre nem innék mérget, kicsit más az ize a perlennek. Próbáld ki egymás mellett a kettőt.

alf (törölt) 2010.02.20. 21:54:49

@ttrisz: A Lidl és az Aldi azzal váltak híressé és népszerűvé, hogy az ott kapható "noname" árúk valójában jó nevű gyártóktól kerülnek a polcokra, csak címke nélkül. Semmivel nincs több botrány ezekben az üzletekben, semmivel nincs több műanyag az áruikban, mint bárhol másutt. Sajnos az egyetlen baj, hogy a hazai Lidl és Aldi üzletek választéka a német vagy osztrák boltokéhoz képest nagyon szegényes.

pluto111 2010.02.20. 22:00:49

@Harald hardrode: megpróbálom, lidl-ben még életemben nem voltam egyébként (aldi tényleg jó, kivéve sörválaszték)

csepeli_g 2010.02.20. 22:03:57

Nekem nagyon bejön mind a Berg König , mind az Argus (abból a 129,-Ft-os 5%-os változata is). Nagyon szeretem a német söröket (elképesztő mennyiség és minőség található náuk/Löwenbrau Urtyp, Paulaner Oktoberfestbier stb.) de igen nagy kedvencem a Palm nevű sör, Belgiumból és a szintén belga Grimbergen. Bejön még a Leffe is. A magyar sörök közül az Arany Ászok(korábban Téli selymes néven is futó félbarnája), valamint a Borsodi Bivaly és a Soproni Ászok van a kedvencek között. A búzasörök közül pedig az Ilzer Superiort tudom ajánlani azoknak, akik kedvelik az ilyen sört.

Harald hardrode 2010.02.20. 22:05:11

@pluto111: Lidl-be sajt és húspult nagyon ott van, ne hagyd ki, emellett van olcsó 100%-os almalevük és müzli, meg van Grafenwalder is, bár a abból csak strong iható, de az se az igazi.

numerakirály 2010.02.20. 22:05:38

Múltkor a 2. félidőre elfogyott a paulanerem, és kibontottam egy buliba hozott Heinekent. Ment a mosogatóba...

csepeli_g 2010.02.20. 22:06:13

Bocs, majd' elfelejtettem: két éve nyáron ittam Lengyelországban egy 10%-os "AXE" nevű sört. Na, az ütött, mint a fejsze.. :o)

Harald hardrode 2010.02.20. 22:07:04

@csepeli_g: grimbergen valóban prima. Szerintem viszont a Superior nem búza, hanem egy lager (régen csattoskupkosba lehetett kapni, abba pedig ritkán tesznek búzasört).

csepeli_g 2010.02.20. 22:07:46

@Rosszindulatú Vászka: MInt írtam, nekem is bejön az Ászok félbarna.

macilaci 2010.02.20. 22:07:46

@Harald hardrode: És a dán karácsonyi különkiadások? Abból a Faxe literes doboz tutti :) A sörben nyilván nincs különbség karácsonyi és normál közt, de szép a csomagolás.
Kellemes nyári sörözgetéshez meg Tuborg Grøn-t szoktam, ha épp megtehetem.

pluto111 2010.02.20. 22:09:25

@Harald hardrode: Kösz most már mindenképp felkeresem (ha fele olyan jó mint a Warsteiner már megéri)
csepeli-g: a superiort egyszer ittam de ugy rémlik az nem is búza volt (macerás a csatos üveg)

Harald hardrode 2010.02.20. 22:13:36

@macilaci: ne sanyargass :-D Csak egyszer voltam Koppenhágában, de még a 4 koronás sörük is ízlett (valami jegesmedve jelű) hát még a 10-12 koronás carlsberg speciális főzetek és egyéb finomságok, amiknek már nem emlékszem a nevükre, hiába nagyon tudnak ott is sört főzni.

csepeli_g 2010.02.20. 22:14:07

@Harald hardrode: Bocs, emlékeim szerint az Ilzer búza sör. Ha tévedek , elnézést-holnap lecsekkolom.. :o)

csepeli_g 2010.02.20. 22:14:53

@Harald hardrode: Mint mondottam: két éve volt és ütős(ráadásul nyáron). Szerinted?... :o)

pluto111 2010.02.20. 22:16:21

@Harald hardrode: Megelőztél superiror ügyben :)
(szoktak búzát amúgy csatosba: oberdorfer)

Harald hardrode 2010.02.20. 22:20:34

@csepeli_g: Gyártanak kétféle búzát, rozst és a superiort, legalábbis én így tudom, de simán lehet, hogy én tévedek.

Harald hardrode 2010.02.20. 22:21:17

@csepeli_g: :-D Csak mert Faxeból van literes dobozos 10 fokos, ha azt pusziltad be a nyáron, megértelek :-D

Harald hardrode 2010.02.20. 22:22:39

@pluto111: ez igaz, nekem is rémlett, hogy valamelyik láttam már így, de nem túl gyakori vagy?

csepeli_g 2010.02.20. 22:24:45

@Harald hardrode: Tudod mit? Adom! És ha arra járok, hozok Neked is egyet és megisszuk együtt. Ok? :o)

Harald hardrode 2010.02.20. 22:25:03

na megyek aludni, jó éjt

csepeli_g 2010.02.20. 22:27:04

És ki ivott már a C...(orá)ban kapható Perl nevű sört(8%) ?

pluto111 2010.02.20. 22:27:24

Jó éjt. Ha szeretitek a sörválasztékot ide kellene beszabadulni (már voltam de több 100 féle sör volt):

www.berliner-bierfestival.de/index.php?idcat=13

csepeli_g 2010.02.20. 22:28:24

@pluto111: Neked is és kösz az infot! :o)

Harley 2010.02.21. 15:06:55

Engem "84 -ben a Becks téritett a helyes útra ,azóta is kedvenc , de az igazi kedvenc a Cesky Budejovicei sörgyár világhirü terméke az originál Budveiser , amit a sörgyár saját éttermében volt alkalmam élvezni . De amit igazán szoktam nosztalgiával emlegetni a Lobkovitz Demon barna söre , csak az a baj hogy kicsi cseh sörgyár ,és még a cseheknél sincs igazán teritve , hát még nálunk .. De ne hagyjuk ki a belga Leffe termékeit amit ,jeles napokon illik fogyasztani ,kellő áhitattal . Most éppen a helyi Intersparban találtam Spatent amit a borsodi seresek produkálnal ,nem rossz 169 Ft -ért . De most még egy emlék csehországi barangolásokról ,Jindrichuv Hradec főterén úgy 8 éve betévedtünk egy étterembe ,a sörlapon azt hittem hogy rosszul látok valmi helyi sör neve mellé volt 10 -12- 16 % alkohol tartalom irva , azt hittem viccelnek ,persze rendeltünk ,nagyon jó volt ,de bivaly erős .

neofrix baszmacs · http://nemblog.blog.hu/ 2010.02.21. 16:41:54

Egyszerű ez, mint a faék. Elsétáltam a Lidlibe, vettem Perlenbachert is, meg barna Argust is.

A no-name sörök eddig mindig gyengén ízesített szódavíznek bizonyultak, így a Lidliben sem próbálkoztam volna velük soha, ha nincs ez a poszt.

Most aztán egy Perlenbachert megittam az ebédhez, egy Argust ebéd után, és vidáman nézelődök ki a fejemből, mert teljesen jó volt mind a kettő. Az árukról nem is beszélve. Kösz a tippeket!

koljano1 2010.02.21. 17:53:14

Koszi ezt a beszamolot! Eddig nem mertem venni, feltem a minosegetol. Mindjart megyek arra, es veszek is par uveggel. Eddig a Lidl-ben csak Staroprament, Aldi-ban pedig csak Wernesgrunert vettem (Irorszag).
Mivel az itteniek nem szeretik ezeket a soroket, az aruk egesz elfogadhato.
Heineken-rol par szo: ha csak lehet, Hollandian kivul nem fogyasztom, mert jellegtelennek tartom, viszont Hollandiaban az egyik kedvenc. Aki arra jar, feltetlenul kostolja meg, mert teljesen mas, akarcsak az Amstel.

Borzasztó Károly 2010.02.21. 20:34:58

kőbányait már senki sem iszik? :-)

Gérard Duchemin 2010.02.22. 08:50:38

@Harald hardrode:

"Az érdekes az, hogy honnan szedi ezeket?"

Ausztriából. (elmondásuk alapján)

Gérard Duchemin 2010.02.22. 08:55:24

@Redaz: @csepeli_g: "ütött mint a fejsze"

Az miért jó? Sört nem ezért iszik az ember. Arra ott a büdöspálinka.

Gérard Duchemin 2010.02.22. 08:56:49

@numerakirály:

"Múltkor a 2. félidőre elfogyott a paulanerem, és kibontottam egy buliba hozott Heinekent. Ment a mosogatóba..."

Jól tette, ott a helye. Az exportra gyártott Heineken az nem Heineken. Mondjuk a holland eredeti sem világklasszis, de iható, ellentétben az ittenivel.

Gérard Duchemin 2010.02.22. 09:00:11

" Harley 2010.02.21. 15:06:55 "
"Most éppen a helyi Intersparban találtam Spatent amit a borsodi seresek produkálnal ,nem rossz 169 Ft -ért ."

Ezt furcsállom. Egyszer megpróbáltam, mondván adok még egy esélyt a sörhamisító piszokbanda borsodiaknak. Ha ők adnának 169 Ft-ot, akkor sem kéne.

Gérard Duchemin 2010.02.22. 09:05:35

@Rosszindulatú Vászka: Nincs igazad. Van jó sok házisörkészítő Magyarországon, kevés kivételtől eltekintve mind szemetet főz, mert kontár. Tehát hiába veszel egy friss, de savanyú szart, az nem jobb mint a sörspecialistánál megvett üveges. Ami ugyan pasztőrözött, de bőven friss.

Gérard Duchemin 2010.02.22. 09:12:25

@csepeli_g: "de igen nagy kedvencem a Palm nevű sör, Belgiumból és a szintén belga Grimbergen. Bejön még a Leffe is. "

Javaslatom, hogy szabadulj be egy belga sörös boltba, és próbálj ki egy Duvelt, Trippel karmeliet-et, Corsendonkot, vagy bármely trappistát. Sokkal nagyobb világ ez, mint ahogy gondolnád.

Till S. Seemann · http://seemann.blog.hu 2010.02.22. 09:18:47

Pilseni sörök. Érdekes, de az összes ismerősöm, aki azt gondolja magáról, hogy marhára értelmiségi, mindig ezt emlegetik ha sörröl van szó.

Kicsit már émelygek is ettől. Persze ittam már én is jó pilsenit, na de azért mégis. Miért kell az ember szájába rágni, hogy mi a jó. Főleg, hogy én búza párti vagyok. Persze az országban fellelhető búzasörök nagy része nem import, csak recept-liszenszel rendelkeznek.

Mindegy is. Nem vitázni jöttem kora reggel.

Egy biztos, mindenki kóstoljon meg sokfélét, hogy megtalálja a magáét. A soproni vagy borsodi sörök sajnos nagyon mocsárízüek, tehát ezeket meg tessék elfelejteni.

pluto111 2010.02.22. 14:00:50

Na én is kipróbáltam ezt a legendás Perlenbachert. Tényleg eszméletlen jó (és lehet tényleg warsteinert csempésztek bele, de nincs kéznél utóbbi hogy összehasonlítsam).
n.

alf (törölt) 2010.02.22. 14:34:22

@pluto111: Hozott Isten a "klubban"! :-)
Egyébként tényleg tök mindegy, hogy urban legend vagy sem a Warsteiner, ez úgy önmagában jó. Ajánlom még egyszer a Pennyből a Steiningert. Az még olcsóbb! Igaz, ott azért néha érezni némi inkonzisztenciát.

pluto111 2010.02.22. 19:00:51

Net szerint ők gyártják, de mindegy tényleg jó:
Mauritius Brauerei (Dinkelacker Schwaben Bräu - InBev)

www.ratebeer.com/beer/perlenbacher-premium-pils/60765/2463/

Dinkelackert egyébként is dicsértem feljebb :)

csepeli_g 2010.02.22. 22:33:55

@Gérard Duchemin: Kösz, hogy kioktatsz. talán nem csak olvasni kellene, hanem értelmezni is, amit írok.

csepeli_g 2010.02.22. 22:36:40

@Gérard Duchemin:
Kérdéseim:
1. Mi az, ami szégyen?
2.Miért gondolod, hogy kérek a javaslataidból, amiket ilyen formán adzs nekem elő?
3.
Miért gondolod, hogy nem jártam többet Belgiumban , mint Te és nem ismerem az általad említett italokat? És ha nem jönnek be nekem? Mert ,hogy én azokat elítetetm , amik bejönnek.
4. Miért engem "tüntetsz ki" a figyelmeddel?

falsestuff 2010.03.11. 23:18:33

ez a Perlenbacher tényleg finom volt!

Gérard Duchemin 2010.03.12. 16:27:52

@csepeli_g: Elnézést kell kérnem tőled a megjegyzésem miatt. Azt hiszem az Arany ászokot aláztam le. Én nem tartom iható sörnek, de nem szabadott volna olyat írnom, ami téged sért meg. Bocsánat.

steflac 2010.04.03. 22:03:43

Tényleg finom! Pont olyan, amilyennek egy pilseninek lennie kell (az elvárásaim szerint), és 175 Ft-ért ajándék!

Ogreface 2010.06.04. 22:50:05

Egy-két kisebb segítség:
-Diebels Alt kapható a "sörspecialistánál" + jó néhány német pils,búza,kölsch,bock stb...
www.sorspecialista.hu/
-a Plochinger sajnos már több mint hat éve megszűnt,bezárták.Utoljára még a régi "Crazy Caféban" lehetett csapolva kapni.
-Aki kíváncsi pár itthon nem vagy csak nehezen kapható cseh pilseni típusú sörökre az látogasson ki a III. Budapesti Cseh Sörfesztiválra
www.csehsorfesztival.hu/

angelday 2010.11.21. 22:06:20

Manuál reblog: a Perlenbacher őszinte elfogyasztását mutatja be a blog szerkesztője.

plastik.hu/2010/11/21/oszinten-2/

nemzetikonyves · http://www.gyepu.hu 2011.07.12. 02:01:44

Én is nyomom már vagy egy éve, (persze a jó magyar borok mellett) és most találtam rá a cikkre. Úgy látszik nem csak én tartom jó cuccnak ezt a sört, leszámítva hogy kézzel csak kőművesek bírják leszedni róla a kupakot úgy, hogy a bőrüket nem szakítják le, de ez huszadrangú, lényeg ami bennevan! A hulladék agyonreklámozott meg németszótárból összekeresztelt százforintos sörök mehetnek a klozettbe!

Különleges Sörök Boltja 2012.05.31. 17:06:03

Javaslom a Pilseniek közül: Kozel 10%, 12%, Master Zlaty, Bernard svátecny lezák. Egyik sem 175 Ft, de garantáltan jobbak, mint a Lidl, és a Dreher-Pilsner.
(BCA Extra, Zugló, Adria sétány.)

Különleges Sörök Boltja 2012.06.06. 16:13:20

Ez a Perlenbacher nagyon komlós! Jól hűtsétek le! Valamire nagyon emlékeztet az íze, még a kétezres évek elejéről... Nem tudom melyik sör volt ilyen...

ze11 2013.08.10. 19:13:30

2013 húsvét után már nem forgalmazzák itthon :-(

Piotor 2014.07.30. 20:45:44

Ismét van a Lidl-ben 0,33-as. Végre. :) Teszteljétek le gyorsan!

jani57 2018.02.20. 04:03:50

@scooby0821: Végre valaki! Már azt hittem csak nekem ízlik az Argus sör.
süti beállítások módosítása