HTML

Vendéglátós

Italboltos Sanyi, nathanp, nosferato, zarándok jános és barátaik mászkálnak mindenhova, és be is ülnek erre-arra.
Ami az Óbudakocsmába nem fért be, az itt lesz!

Kocsmák, borozók, sörözők, talponállók, közértek, üzletek, fodrászatok, koncertek, diszkók, klubok, éttermek, ételek-italok, sörfőzés.

Óbudán, Budapesten, vidéken, külföldön.

Térkép is van, itt jártunk eddig.

Friss topikok

• jani57: @scooby0821: Végre valaki! Már azt hittem csak nekem ízlik az Argus sör. (2018.02.20. 04:03) A Lidl aláz mindent: Perlenbacher
  • Baracus: Sajnos a hely színvonala az elmúlt években rengeteget romlott. (az elmúlt 5 évben) A pizza ehetet... (2015.05.03. 21:58) A Marxim Pizzeria-Pub
  • Rátonyi Gábor Tamás: Csak kiegészítésül ehhez a régi kedves poszthoz: jól tippeltél, Rákospalotán van (a Kolozsvár utca... (2014.10.24. 19:01) Kolozsvár borozó Rákospalotán
  • Takacsi: Üdv! most vettem egy starter kit-et és az első sűrítményes söröm készítése előtt állok. Viszont:... (2014.06.12. 11:51) Sörfőzés otthon IV. rész Készítsünk sört!
  • Picúr Mici Csöpi: Nos, ez a régi bejegyzés zseniális a régi Vincellérről, de tegnap ott jártunk újra. A régi Vincell... (2012.12.10. 14:43) A váci Vincellér vendéglő

Címkék

15. (1) 17 es kocsma (1) 2012 (1) aranykupa sörbár (1) avar presszó (1) bajor (1) belga (1) belváros (1) bem söröző (1) blogajánló (1) borozó (1) buda (8) budai xi. (1) büfé (2) corvinus egyetem (1) csehország (1) cukor (1) dióhéj eszpresszó (1) drága sör (1) egyesület (1) első (1) eszpresszó (2) étterem (3) ferencváros (1) fesztivál (1) gellérthegy (1) gömbakác csárda (1) gyömrői eszpresszó (1) gyümölcsbor (1) házi (1) házisörfőző (1) hentes (1) hibák (1) iii kerület (2) ii kerület (5) ix kerület (1) jaffa étterem (1) józsefváros (1) jó kiszolgálás (1) kerthelyiség (1) kocsma (4) kolozsvár borozó (1) komló (2) konzerv (2) magyar (1) maláta (1) manó büfé (1) március (1) marxim (1) metropol étterem (1) méz (1) mini fini (1) mini market (1) modoros étlap (2) népsziget (1) önkiszolgáló étterem (3) otthon (2) pajtás étterem (1) pálinkafőzés (1) perlenbacher (1) pesti sörcsarnok (1) pestszentlőrinc (4) pestújhely (1) pincehelyiség (1) pizzéria (1) pótkulcs (1) pub (2) rákospalota (1) rákosrendező (1) replika söröző (1) sör (4) sörforradalom (1) sorfőzés (1) sörfőzés (11) sorozat (8) söröző (9) sörteszt (1) sűrítmény (2) suszterinas vendéglő és söröző (1) számla (1) sziget söröző (1) terézváros (1) testreszabás (1) törvény (1) vác (1) vendéglő (1) verseny (1) viii kerület (1) vizafogó (2) vi kerület (1) v kerület (1) wernesgrüner söröző (1) xiii kerület (3) xiv kerület (1) xi kerület (2) xviii kerület (4) xv kerület (1) zlaty klas (1) Címkefelhő

A Sziget söröző a Népszigeten

2009.08.21. 11:29 Italboltos Sanyi

Ha valaki Dunapartra, sörre és hekkre vágyik, csak a Rómaira mehet? Távolról sem. Van fővárosunknak több méltatlanul lepukkant, de még mindig hangulatos üdülőterülete, az egyik legismertebb a XIII. és a IV. kerületek között "igazságosan" kettéosztott Népsziget.

Sokféleképpen eljuthatunk ide: gyalogosan a Gyöngyösi utca-Marina part irányából a soklépcsős gyalogos hídon át, aztán ugyanígy a frissen felújított Északi összekötő vasúti hídról is lebotorkálhatunk, vagy ha nagyon kényelmesek vagyunk, a hajdani Bőrgyár felől, a Váci út irányából is bejöhetünk ide.

A gyaloghíd a metróállomás közelsége miatt praktikus, de valahol a Meder utcai hajóállomás mellett vegyünk pár percre mély levegőt, mert a szigeten található éjjeli menedék és a szárazföld között ingázó hajléktalanok iszonyatos ammóniabűzt varázsolnak ide, és kora délután sem szégyellnek odavizelni, köpni-hányni.

Miután mindezen túltettük magunkat és sikeresen leküzdöttük a többemeletnyi lépcsőt a fordulókkal, majd a másik oldalon lebotorkáltunk vállunkon a bringával, örömmel gurulhatunk tovább a sziget főutcáján. Kétoldalt valaha tömött üdülőket, sporttelepeket látunk, ahol most 1-2 gondnokon kívül nem sok embert találunk. Persze így majd jön valami befektető, aki felvirágoztatja a területet újból, láttunk már ilyet odaát is.

Szerencsére egy párszáz méter után megérkezünk a Sziget sörözőbe, ahol újra életjeleket tapasztalunk az eddigi sivárság után. A söröző javarészt a sörkertből áll, kb. 30%-ban esőtől védett asztalokkal, rajtuk kockás abrosszal, a földön fehér murvával felszórva. Rossz idő esetén nemcsak a fedett terasz, hanem egy melegedőként szolgáló faház, benne szép ventilátorral is rendelkezésünkre áll.

A sör kiváló. 500 forint a korsó csapolt Pilsner, amiben eddig 0 csatornaszagot és extra vízre utaló jelet tudtam felfedezni, tehát mindig friss és nem csalnak vele. Aki sokallja ezt a nem kevés pénzt a söréért, annak ajánlom az Ászokot meg Drehert jóval olcsóbban - sőt, Rigót is kérhetünk, ami a Dreher Bak és világos sörök 50-50-es arányú keveréke.

Nem hagyhatjuk ki a konyhát sem! Mivel a magyar ember víz közelében (strandon, folyóparton, tóparton) azonnal olajban-zsírban sült hekket szeret enni, itt is kaphatunk a Római partról meg a Balatonról, strandokról már annyira megszokott sülthalból, egy ezres körül. Bár mindenki dicséri a söröző halát, mi elkövettük azt a hibát sokadszorra, hogy inkább cordon bleu-t (kiírva "Gordon blue") rendeltünk, aminél azért már ettünk jobbat: a krumpli kicsit túlsült, a hús kicsit még rágós volt, de szerencsére kaptunk hozzá sót bőven. A tányérok papírból, az evőeszközök műanyagból készültek, de most minek is lázadunk, ha egyszer egy sörözőben voltunk? Igaz, hogy ezen az áron egy vendéglőben is jóllaktunk volna (főétel 1300 ft, köret 300), de jólesett itt is, és legalább gyorsan átvehettük az ablaknál a rendelt vacsorát.

Na de miért is szeretünk még idejárni? Este 7 órától élőzene szórakoztatja a kedves vendégeket! Két éve egy szintis srác játszott & énekelt szinte bármilyen ismert magyar slágert szinte az eredetivel megegyező minőségben, tavaly pedig egy másik billentyűssel együtt lépett fel egy énekes hölgy, hasonló stílust (Hungária, Neoton) képviselve. Legutóbb reméljük, csak a Sziget fesztivál tolakodó, dübörgő zaja miatt nem volt nótaszó.

A látogatóközönség a Római-part divatos jaszkarijaival ellentétben itt leginkább családokból, kevésbé sznob vendégekből áll. Emlékezetes volt az egyik, rendkívül zajos asztaltársaság, ami szokatlanul férfias megjelenésű és viselkedésű nőkből állt: vastag hangon üvöltöztek és küldték le a rövideket korsónyi kísérővel. Nem szálltam volna be egy versenybe :))

Tehát: lehetőleg ne a gyaloghídon keresztül menjünk be, bármilyen sört bátran igyunk, és inkább halat együnk - a zenét pedig ne hagyjuk ki. A szigetet észak fel elhagyva érdemes még Soltész János és a MÁV-telep kecskéit is meglátogatni. Kicsit állatkert-illatuk van, de ez a fent említett hajléktalanokkal szemben teljesen normális.

Térkép itt.

5 komment

Címkék: söröző népsziget sziget söröző

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

víz tamás 2009.08.22. 17:31:20

jó a cikk, jó a hely!

a pilseni pedig tényleg jó. a hekk tescós fagyasztott, de nem rossz.

K. Baldrick 2009.08.25. 08:24:05

Ez az egyik kedvenc helyem!
Ha időutazásra vágyom akkor csakis ide megyek. Kristálytisztán a 80-as évek hangulatát tükrözi!

woox 2009.09.01. 00:00:32

Igen, de full gyökér a hozzáállásuk a bringásokhoz.
Óriás betűkkel. hogy "Kutyát és kerékpárt behozni TILOS!"

Elmentünk egy másik korrekt helyre, ahol bevihettük az udvarra a bringáinkat. És ott fizettünk kb 10EFt-ot nem a tiltó helyen.

Ha úgy írták volna hogy megkérjük, hogy itt... stb. de nem.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2009.09.01. 17:44:39

@woox: ja, hát tényleg nem barátságos a kiírás. Biztos az is régi :))

Mondjuk engem annyira nem zavart, fent a korláthoz kikötöttem a járművet, azt csá.

kopu 2010.06.12. 01:35:08

A szüleimmel az acél gyár üdülöjébe jártunk régen és ez a hely most is olyan mint régen, ha az összekötő hídról jövük a vadmacska söröző is jó hely.