HTML

Vendéglátós

Italboltos Sanyi, nathanp, nosferato, zarándok jános és barátaik mászkálnak mindenhova, és be is ülnek erre-arra.
Ami az Óbudakocsmába nem fért be, az itt lesz!

Kocsmák, borozók, sörözők, talponállók, közértek, üzletek, fodrászatok, koncertek, diszkók, klubok, éttermek, ételek-italok, sörfőzés.

Óbudán, Budapesten, vidéken, külföldön.

Térkép is van, itt jártunk eddig.

Friss topikok

  • jani57: @scooby0821: Végre valaki! Már azt hittem csak nekem ízlik az Argus sör. (2018.02.20. 04:03) A Lidl aláz mindent: Perlenbacher
  • Baracus: Sajnos a hely színvonala az elmúlt években rengeteget romlott. (az elmúlt 5 évben) A pizza ehetet... (2015.05.03. 21:58) A Marxim Pizzeria-Pub
  • Rátonyi Gábor Tamás: Csak kiegészítésül ehhez a régi kedves poszthoz: jól tippeltél, Rákospalotán van (a Kolozsvár utca... (2014.10.24. 19:01) Kolozsvár borozó Rákospalotán
  • Takacsi: Üdv! most vettem egy starter kit-et és az első sűrítményes söröm készítése előtt állok. Viszont:... (2014.06.12. 11:51) Sörfőzés otthon IV. rész Készítsünk sört!
  • Picúr Mici Csöpi: Nos, ez a régi bejegyzés zseniális a régi Vincellérről, de tegnap ott jártunk újra. A régi Vincell... (2012.12.10. 14:43) A váci Vincellér vendéglő

Címkék

15. (1) 17 es kocsma (1) 2012 (1) aranykupa sörbár (1) avar presszó (1) bajor (1) belga (1) belváros (1) bem söröző (1) blogajánló (1) borozó (1) buda (8) budai xi. (1) büfé (2) corvinus egyetem (1) csehország (1) cukor (1) dióhéj eszpresszó (1) drága sör (1) egyesület (1) első (1) eszpresszó (2) étterem (3) ferencváros (1) fesztivál (1) gellérthegy (1) gömbakác csárda (1) gyömrői eszpresszó (1) gyümölcsbor (1) házi (1) házisörfőző (1) hentes (1) hibák (1) iii kerület (2) ii kerület (5) ix kerület (1) jaffa étterem (1) józsefváros (1) jó kiszolgálás (1) kerthelyiség (1) kocsma (4) kolozsvár borozó (1) komló (2) konzerv (2) magyar (1) maláta (1) manó büfé (1) március (1) marxim (1) metropol étterem (1) méz (1) mini fini (1) mini market (1) modoros étlap (2) népsziget (1) önkiszolgáló étterem (3) otthon (2) pajtás étterem (1) pálinkafőzés (1) perlenbacher (1) pesti sörcsarnok (1) pestszentlőrinc (4) pestújhely (1) pincehelyiség (1) pizzéria (1) pótkulcs (1) pub (2) rákospalota (1) rákosrendező (1) replika söröző (1) sör (4) sörforradalom (1) sörfőzés (11) sorfőzés (1) sorozat (8) söröző (9) sörteszt (1) sűrítmény (2) suszterinas vendéglő és söröző (1) számla (1) sziget söröző (1) terézváros (1) testreszabás (1) törvény (1) vác (1) vendéglő (1) verseny (1) viii kerület (1) vizafogó (2) vi kerület (1) v kerület (1) wernesgrüner söröző (1) xiii kerület (3) xiv kerület (1) xi kerület (2) xviii kerület (4) xv kerület (1) zlaty klas (1) Címkefelhő

A Belga

2009.07.29. 12:26 nathanp

Azt mondják, köszönőviszonyban sincs a belga konyhával. Azért állítólag a Mosselen-be kell menni. Kiszolgálás és hangulat tekintetében, no meg az állítólag több mint hetvenféle belga sör miatt a Bem rakparti Belga Söröző magasan kategória-első, szerintem. Persze a terasz is dob rajta, erősen.

Még ha nem is vagy törzsvendég, erősen megnyugtató, ha egy étteremben/krimóban/pubban állandó a személyzet, ha már a felszolgálók is évek óta örömmel járnak oda, téged sem érhet kellemetlen meglepetés. A belgában legalább három éve ugyanazokkal az arcokkal találkozhatsz, akik ráadásul nagyjából a harmadik alkalom után megismernek, ami jól jön, ha egy sima szerdán este nyolckor úgy érkeztek meg a cimborákkal, hogy egy talpalatnyi hely sincs a nagyjából 70-80 fős (terasz nélkül) helyen. A srácok addig kavarnak majd, míg le nem ültetnek.

A sörlap mondjuk erősen confusing, én egyszer próbálkoztam meg a csapolt almással, olyan volt, mint egy romlott kompót a nagymutternál, persze ízlése válogatja, én maradok a csapolt, sztenderd, világos Corsendonk-nál.

Alapvetően egy pábtól nem várható el szerintem, hogy fasza étlapja legyen, különösen akkor, hogyha olyan vetítős sörös cuccaik vannak, mint a félméteres vagy méteres sörsor, ami a kisebb asztalokon el sem fér, és a japó arcoknak objektívet kell cserélniük, hogy le tudják fotózni, de a Gábor nevű srác, aki az étlapon konyhafőnökként szerepel, messze a maximumot hozza, bőven többet mint ami egy ilyen helyen elvárható. Az étlap tavasszal és ősszel változik, persze a sikerkaják, meg a sörkorcsolya-sztár, a belga krumplitál megtartásával. Utóbbi tekintetében minden elismerésem, és már-már feltétel nélküli rajongásom ellenére vendéglátós szempontból okos, de a csaját sörözni vivő, a sültkrumpli-tálat korábban simán bevállaló egyszeri egyetemista arc oldaláról pofátlanul túlárazott duplaköret kétféle szósszal sörkorcsolyaként 1490,-ért még nekem is erős, leginkább azért, mert nagyjából ennyiért adják az élményszámba menő kacsamáj-pástétomot hagymalekvárral, amihez egy kosár piritós is jár. Persze lehet, hogy pont ezért, amolyan gasztro-edukatív jellege van a húzásnak; ha olyan hülye vagy, hogy gondolkodás nélkül eszed a szimpla sültkrumplit, fizesd meg a butaságod, azt' a végén még a fejed is megnő. Ezen túl az árkategóriát messze meghaladó rafinált fogásokkal, és ízléses tálalással találkozhatunk, a séf - szerintem jó érzékkel - nem zavarja meg a kompozícióit például a köretekkel, amik külön, viszonylag puritán kiszerelésben érkeznek.

A felszolgáló srácokon sem érzed azt, hogy tukmálnak, mikor az üres söröspoharat levéve rákérdeznek, hogy jöhet-e még egy, meg amúgy is, még egy sör mindig belefér. Aztán ott van az a mikorklíma, ami miatt a hőségriadós 35 fok is 28-ra szelidül, még délidőben is, nem beszélve arról, hogy a japán meg spanyol turisták súlyos pénzeket fizetnek a Parlamentes látványért, neked meg csak ott van, mint mikor anyázva araszolsz a pesti alsó rakparton, kondi nélkül, azzal a különbséggel, hogy itt a korsót markolod, nem a forró kormányt.

A legtahóbb belvárosi számlatételt, a szervízdíjat sem találod meg a számlán, és ha nem adsz tíz százalékot, akkor sem köpnek le, sőt, ami ismét egy komoly erény. Ráadásul mindenféle megjegyzés nélkül elfogadják a melegétel-utalványt, akkor is, ha 20 darab kétszázast harmónikázol ki a műpénzből.

Azért, hogy ne legyen nagyon kerek a sztori, el kell mondjam, hogy a sajttálat, amin kéksajt, valami füstölt cucc, camembert, meg nagylyukú van almával, dióval, paradicsommal és lilahagymával, és egy kosár válogatott kenyérszelettel, frissen és pirítva egyaránt, a tavaszi étlapváltásnál erősen benézték, de azóta rájöttek a hibára, és 990,- ért egyre kisebb adagok jönnek. Első körben akkora volt a halom, mint mikor Berndt barátomnál reggeliztünk a Dortmund-Bayern (2:0) előtt a kertvárosi házuk teraszán, a '90-es évek derekán, mikor is Eva különösen kitett magáért, de mára akkora csupán az adag, mintha a Borussia akkor épp' veszített volna, és vacsorára Frau Bembenek szomorúságában harmadolta volna az adagot.

Lényeg a lényeg, egy pohár belga sörért 390,- Ft távolról sem sok, a többi meg majd adja magát. Tessék a Belgába járni, mert vidám, üde és korrekt.

A Parlamentes látvány meg ingyen van.

Belga söröző / Belgian Brasserie

1011 Budapest, Bem rkp. 12.

www.belgasorozo.com

pohár sör: 390,- Ft

konyha: 4/5

kiszolgálás:5/5

környezet: 4/5

34 komment · 1 trackback

Címkék: belga pub söröző buda

A bejegyzés trackback címe:

https://vendeglatos.blog.hu/api/trackback/id/tr331275219

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Henri belga söröző 2012.04.13. 14:40:41

Helyszín: 1011 Bp., Bem rakpart 12. Látogatás: 2012. március 28. 18:00-23:05 > Mennyei manna és mámoros részegség. Adatlap Elérhetőség: +36 1 214 4711 Web: http://belga...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2009.07.29. 12:29:05

Nagyon köszönjük a haknit, nathanp!

Sör már nem olcsó, de bőven vállalható ebben a kategóriában.

A hagymalekváros pástétom pedig a legjobb választás, egy debil lenne csak képes ezen az áron egy tálnyi pommeszt nyamnyogni.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.07.29. 13:57:49

Vetítős sörös cuccok :) Nekem a Mosselen nagyon a szívem csücske, nem a zsiráf, meg az ott is centire kapható sörkóstolók miatt, hanem a kaját nekem találták ki. Hús, gyümölccsel, és amiről nem tudod, mit tartalamaz, azt még tovább hizlalva a titkot, szőlőlevélbe csavarják. Ez a Corsendonk amúgy tényleg _itatja magát_

Szerintem megér egy kormányfélrerántást akkor is, amikor be van állva a Fő utca. "Bazmeg, eszem egyet, amíg a _sok hülye_ hazakeveredik a dugóval."

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2009.07.29. 14:35:57

osztom nosferátót, a mosselen nekem is a szívem csücske. emitt tintahalkarikákat ettem, meg még valamit, amire nem emlékszem, mindkettő faja volt, szót sem szólhatok, a sör meg tényleg jó és nem is drága.

a hagymalekváros májpástétom viszont szerintem a pastramiban verhetetlen (lajos utca).

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.07.29. 14:55:10

Pastramiban van valami bordói májpástétom, egy barátomtól "tanultam", hogy azt kell kérni :) Pont két kenyeret lehet belőle kenni, ami az összeborítós szendvics fetisisztáknak 1 kenyér, cserébe azonban irgalmatlan finom.

Ezekre az édes májasokra még egy Hoffmann-kunyhó nevű helyen szoktam rá gyerekkoromban, ott "Őzpástétom Cumberland-mártással" fedőnéven utazott, gyakorlatilag áfonyalekvár áfonyadarabokkal + öreg néne őzikéje levágva és még annál is kedvelhetőbbre konvertálva. Télen már akkor benyomtam kettőt érkezés után, amikor a lefagyott lábam még ki se olvadt.

Johnny336 2009.07.29. 15:19:56

Voltam itt. Jó hely. Én is csak ajánlani tudom.

Amit a kiszolgálásról, pincérek viselkedéséről írtál az mind helytálló, jó kis hely, kellemes, csendes környéken, szép panorámával.

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2009.07.29. 16:00:23

Szervízdíj, az a kemény. :) Persze én vendég oldalról nézem a témát.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.07.29. 18:37:33

Síííí Nati, örömmel vettem a játékosan becsempészett modoros kifejezéseket, ami egy belga sörözőnél szinte _adja magát_.

Menjünk máris.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.07.29. 20:22:21

Ebben a sörözőben még nem csalódtam.

Egy olyan hely, ahol nem fikázó szájhúzásssal írja fel a pincér a "jól átsült" szófordulatot a rendeléskor, és olyan finom, puha, szaftos a hús, amilyet (komolyan) csak Waterlooban ettem.

A belga sörökért én nem tennék egy lépést se, itt is van olyan, amit a hülyéknek tartanak, azt szoktuk kérni, abból a zsiráf nevű üveg-sörcsapból, ami készteti az embert arra, hogy igyon, mert megmelegszik. Hamar be lehet vele rúgni. Van "sörkóstoló sor" is (vagy valami ilyesmit jelentő valami), amikor kihoznak a tipikus sörökből egy-egy pohárral, összesen hét pohár, azt hiszem. Meg árulnak kurvadrágán egy rezes színű fajtát is, amit azzal marketingelnek, hogy a belga király is csak pár kartonnal vesz belőle, mert spórol. Persze ezt csak akkor mondják, amikor megittál két zsiráfot másodmagaddal, meg egy sörkóstoló sort, és be vagy nyomva rendesen, és akkor a "nehogy NAGYOBB király legyen" szófordulattal rendelsz abból is.

Annyira faja hely, hogy a céges vacsorát is oda vittük, sőt a feleségemmel is ott ünnepeltük meg a házassági évfordulónkat. (Most jut eszembe: a desszertre egyáltalán nem emlékszem. pedig mindig szoktam enni, ezek szerint eddig még minden alkalommal berúgtam, amikor ott jártam. Talán valami belga csokis .... szerintem most csak tippelek.)

Komolyan ajánlom mindenkinek a helyet, nagyon rendben van.

Concertina, a szögesrdót 2009.07.29. 21:26:44

Csúcsszuper hely!
Francia intézet felé mindig útba ejtem!
: DDDDD

DonGatto 2009.07.29. 21:52:48

nagyon régóta nagyon kedvelem, hangulatos, klassz hely!

raoul_duke 2009.07.30. 09:29:09

Annyian ajánlották/emlegették már nekem ezt a helyet korábban, hogy teljesen elment tőle a kedvem, de most kicsit megjött. Lehet, hogy megpróbálom valamikor.

Füles [Göd.HU.EU] 2009.07.30. 12:04:55

RAMBO, te nem a Belga sörözőben jártál több ízben (a Bem rakparton), hanem a Mosselenben, a Pannónia utcában...

fck 2009.07.30. 12:13:35

Túl sok helyet nem ismerek a fővárosban, ami hasonló jellegű és ne lett volna előbb-utóbb valami problémám velük, erre a helyre viszont bármikor szívesen beülök.
Nem egyszer volt, hogy vállalhatatlanra ittuk magunkat mindenféle bejelentkezés nélkül, a végn kb. 10 emberrel többen, mint amit érkezéskor megsaccoltunk a személyzet érdeklődésére... Ilyenkor is megkaptuk összetolva az összes könyöklős magasasztalt.
Részeg haveromnak aki vécé után érdeklődött a kedvenc pincérem előadta komoly fejjel, hogy sajnálja, de az nincs, megvárta a döbbenetet, aztán nevetve mutatta neki az utat. Max respekt a helynek!

Kifele onnan tudom, hogy részeg vagyok, mikor köszönök az ajtóban szobrozó apátnak aztán elvörösödök, hogy baszki már megint beszoptam.

Millabell 2009.07.30. 12:39:29

Kedvencem az idősebb, ősz hajú, bajszos pincér, óriási a dumája :)
a barátaimat mindig idegesíti, én meg hatalmasakat mosolygok rajta.
Pluszpont hogy amikor meglát már kérdezi hogy hozhatja-e a Duvel-t ? :D

Silent Bob 2009.07.30. 14:40:04

@izomtibor: a hagymalekváros májpástétom viszont szerintem a pastramiban verhetetlen (lajos utca).

Mekkora paréj vagyok, hogy a múltkor nem kóstoltam meg, pedig a kedvencem. De szendvicset ettem, nem akartam hozzá még egy hideg előételt. Majd legközelebb...

fck 2009.07.30. 14:40:09

@Millabell: Ő volt a vécésbácsi:)

Emmet Ray 2009.07.30. 16:32:06

Kedvencemet, a barna Grinbergent sehol sem lehet kapni. Van egy belga sörbolt a Lajos utcában és ott sincs már. :(

Geos62 2009.07.31. 10:26:27

Ez az a hely, ahol azokat a csodalatos baranycsulkoket lehet kapni?

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.07.31. 15:06:45

Illetve ugyanitt enyhén bebaszva futottam át az étlapot:

- Akkor én kérnék egy adag ilyen nyúlGOMBÓCOT erdei gyümölcs mártással.
- Az nyúlCOMBOK.
- Ujuj... nem lehetne mégis gombóc?
- De azt nagyjából hogy képzeled el, hogy nézne ki?
- Nem tudom, de megoldanám!

murunga 2009.08.01. 10:48:20

Geos62
bizony EZ az a HELY!!!

Grgabácsi 2009.08.02. 20:37:57

Ámen! :)
Igen komoly nyálfolyam indult a számban, lassan enni is kéne ott valamit a rendes féléves sörözés alkalmával a kollégákkal.

goes 2009.08.03. 14:52:40

A Blog címe alatt ne fikázd már a Somlóit és a Brassóit. Két tökéletes étel, csak megfelelő hozzáértéssel és alázattal kellene elkészíteni. A magyar gasztronómia alapikonjai, csak sajnos a "vendéglátósok" lejáratták.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.08.03. 17:15:10

@goes: nincs semmiféle fikázás. Majd lehet, hogy kitalálunk jobbat, de pont ez jutott eszembe a múltkor.

Terveink szerint lesznek bőven "klasszikusan magyarosch" vendéglők is, én pl. simán a cordonbleu-brassói, brifkóspincéres vonal kedvelője vagyok a szusival vagy satobriannal szemben.

Goyo 2009.08.04. 11:38:49

@gross_: Tecsóban árulták valamikor áprilisban arcpirító összegért (~350 volt a 0.25-ös üveg darabja). Nekem is egyik kedvencem a barna Grimbergen.

marcivagyok 2009.08.04. 15:19:10

van alkohol mentes sörük?

mert én nem iszom alkoholt bizonyos okok miatt, viszont nagy alkoholmentes sör rajongónak számítok.

kösz

ratman_ (törölt) 2009.08.05. 03:18:23

a fotók viszont kritikán aluliak, gondolom, telefonnal készültek

yageaden 2009.08.10. 10:38:23

kb 10 éve voltunk előszőr a helyen, és mai napig van pincér, aki azóta nyomja ott. és minden úgy van ahogy nathanp írja, budapestisztán egyik legmegbízhatóbb helye. 6-7 éve történt, pultnál ülés baráttal, fejenként 10 pohár búza után, közel a zárórához vettem észre h kevés a gempa nálam, uccu haza, vissza, székek már felpakolva, barát számháborúzik félig lefolyva a széken, nagyon ciki szitu, de a felszolgálók ill konyhai személyzet dumálgat-röhög, rossz szavuk nem volt ránk. sűrű bocsánatkérések között kihátráltam, baráttal a hátamon. pár nap múlva benéztem, megköszöntem a türelmet megint, mosoly volt a válasz.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.10. 14:48:33

@yageaden: a Bűvös Szakács blogos Molnár B. Tamásnak volt egy ehhez hasonló riszpekt sztorija a Pestbeszéd című TV-műsorban. Szintén I. kerületi hely, pár utcával feljebb, de még a 70-es évek közepéről talán, fiatalok voltak, beültek, nem vol elég pénz. A pincér levette a szitut, és faarccal odasétált a kis tálcával, hogy köszönöm, itt a visszajáró 2000-ből (nem tudom, mennyiből), úgy, hogy egy fillért nem adtak!!! Diszkréten jelezve, hogy legközelebb megadod. Évekig jártak oda. Én éppen ezért szeretem, amikor 50 fölötti pincérrel találkozom, óriásiak.

serjsoadfan · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.09.26. 09:52:56

Nekem eddig csak rossz tapasztalatom van a nem alter nagyvilági helyekkel. Pl: Majorka, orrát magasan hordó kiszolgáló hölgy. Pff,.
Ennek ellenére a Belgát ki fogom próbálni, addig amíg jó az idő és lehet kint lazulni egy sörrel a teraszon. Köszi a tippet.

insect02 · http://autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/363-ferrari 2009.10.05. 18:57:32

melyik sör lenne itt 390? a honlapon nem találtam ennyiért sört (vagy a 0.25 literes kiadásról lett volna szó?)

=Daniken= 2009.11.06. 15:28:14

@marcivagyok: szerintem van.

Van egy csomó féle-fajta sörük.

Tavaly voltam ott utoljára, eccer nővel is.
A pincérek nagyon normálisak, sör finom volt.Két burnyák arcú belga is ült ott mellettünk és flamandul hablatyolták flegmán egymásnak, hogy miért iszunk -asszem-málnás sört...mikor elmentünk, elnézést kértem és megjegyeztem nekik- in inglish jú nó-, hogyha igazi pils típusú sört szeretnék inni, akkor német sört iszom, nem belgát...ide csak a desszert sörért jöttünk...néztek ám nagyot:-DDD

Tényleg jó a hely. A Mosselent nem szeretem, nagyon bent van.a pult háttal van a bejáratnak, nem látod ha hirtelen orvul betódul egy túrista csoport...:-D

Különleges Sörök Boltja 2012.05.28. 14:30:56

Ingyen reklám, pfúúúúúúúúúúj!!! Szégyen gyalázat!!!
süti beállítások módosítása