HTML

Vendéglátós

Italboltos Sanyi, nathanp, nosferato, zarándok jános és barátaik mászkálnak mindenhova, és be is ülnek erre-arra.
Ami az Óbudakocsmába nem fért be, az itt lesz!

Kocsmák, borozók, sörözők, talponállók, közértek, üzletek, fodrászatok, koncertek, diszkók, klubok, éttermek, ételek-italok, sörfőzés.

Óbudán, Budapesten, vidéken, külföldön.

Térkép is van, itt jártunk eddig.

Friss topikok

  • jani57: @scooby0821: Végre valaki! Már azt hittem csak nekem ízlik az Argus sör. (2018.02.20. 04:03) A Lidl aláz mindent: Perlenbacher
  • Baracus: Sajnos a hely színvonala az elmúlt években rengeteget romlott. (az elmúlt 5 évben) A pizza ehetet... (2015.05.03. 21:58) A Marxim Pizzeria-Pub
  • Rátonyi Gábor Tamás: Csak kiegészítésül ehhez a régi kedves poszthoz: jól tippeltél, Rákospalotán van (a Kolozsvár utca... (2014.10.24. 19:01) Kolozsvár borozó Rákospalotán
  • Takacsi: Üdv! most vettem egy starter kit-et és az első sűrítményes söröm készítése előtt állok. Viszont:... (2014.06.12. 11:51) Sörfőzés otthon IV. rész Készítsünk sört!
  • Picúr Mici Csöpi: Nos, ez a régi bejegyzés zseniális a régi Vincellérről, de tegnap ott jártunk újra. A régi Vincell... (2012.12.10. 14:43) A váci Vincellér vendéglő

Címkék

15. (1) 17 es kocsma (1) 2012 (1) aranykupa sörbár (1) avar presszó (1) bajor (1) belga (1) belváros (1) bem söröző (1) blogajánló (1) borozó (1) buda (8) budai xi. (1) büfé (2) corvinus egyetem (1) csehország (1) cukor (1) dióhéj eszpresszó (1) drága sör (1) egyesület (1) első (1) eszpresszó (2) étterem (3) ferencváros (1) fesztivál (1) gellérthegy (1) gömbakác csárda (1) gyömrői eszpresszó (1) gyümölcsbor (1) házi (1) házisörfőző (1) hentes (1) hibák (1) iii kerület (2) ii kerület (5) ix kerület (1) jaffa étterem (1) józsefváros (1) jó kiszolgálás (1) kerthelyiség (1) kocsma (4) kolozsvár borozó (1) komló (2) konzerv (2) magyar (1) maláta (1) manó büfé (1) március (1) marxim (1) metropol étterem (1) méz (1) mini fini (1) mini market (1) modoros étlap (2) népsziget (1) önkiszolgáló étterem (3) otthon (2) pajtás étterem (1) pálinkafőzés (1) perlenbacher (1) pesti sörcsarnok (1) pestszentlőrinc (4) pestújhely (1) pincehelyiség (1) pizzéria (1) pótkulcs (1) pub (2) rákospalota (1) rákosrendező (1) replika söröző (1) sör (4) sörforradalom (1) sorfőzés (1) sörfőzés (11) sorozat (8) söröző (9) sörteszt (1) sűrítmény (2) suszterinas vendéglő és söröző (1) számla (1) sziget söröző (1) terézváros (1) testreszabás (1) törvény (1) vác (1) vendéglő (1) verseny (1) viii kerület (1) vizafogó (2) vi kerület (1) v kerület (1) wernesgrüner söröző (1) xiii kerület (3) xiv kerület (1) xi kerület (2) xviii kerület (4) xv kerület (1) zlaty klas (1) Címkefelhő

Avar presszó a Hegyalja úton

2010.02.26. 07:00 Italboltos Sanyi

Nem felejtem ám a tavaly augusztusi kerékpártúráimat, amikor is Észak-Pestet és Belbudát egyaránt dicséretesen bejártam fényképezőgépemmel - itt-ott 1-1 pohárra megállva. A budapesti ellátóhelyek szinte minden kategóriáját lefedtem a rákosrendezői Manó büfétől kezdve a pestújhelyi Kolozsvár borozón át ma leírt Avar sörkertig.

Az Avart már megközelíteni is kalandos volt: csak annyit tudtam, hogy a BAH-csomóponttól a Hegyalja úton pár száz méter felfelé. Miután kétszer is megmásztam a hegyet, izzadva kezdtem el telefonos segítséget kérni, hogy mégis hogy van ez. Beletelt majdnem egy órába, mire rájöttem, hogy a felfelé az ebben az esetben a Duna iránya, nem a hegyé. Na szuper.

Így hát mondani se kell, megdolgoztam a pohár sörömért. Az Avar utca sarkán található, régi villában berendezett, az 50-es, 60-as évek hangulatát árasztó söröző megint csak azt bizonyítja, hogy Budán több eséllyel maradtak fent a meghatározó, autentikus vendéglátóipari egységek. A Hegyalja út embertelen forgalma és zaja mellett egy óriásplakát mögé rejtve a csendes, zöldövezeti keresztutca sarkán az elhaladók szinte észre se veszik a helyet - talán szerencsénkre. Persze az arra fogékonyak már írtak is róla :)

A murvával felszórt kerthelyiségen átcsámpázva rögtön neki is támasztottam járművemet az épület falának (biztos jobb, hogy nem látta senki), és gyorsan fel is mértem a terepet: piros-fehér kockás műanyag abroszokkal fedett asztalok műanyag székekkel, sörpadok, dreheres napernyők - bár a kertben növő sűrű lombok miatt rájuk talán csak az eső miatt lehet szükség.

A kerthelyiségből nyíló, íves bejárati ajtón belépve rögtön boldogan nézhetünk körbe, hiszen az Avar sem változott semmit az elmúlt 30 évben a helyiek elmondása szerint. Csillogó, kövezett padló, klasszikus italpult - elegánsan felöltözött, brifkós felszolgálókkal. Emlékeim szerint biliárdasztal és csocsó is található a beltérben. Ismét SAB-Miller a menü - ám szerencsére csapolt Pilsnert is lehet kérni, amiből gondolkodás nélkül rendeltem is egy pohárral - máshol csap híján kis üveggel szoktam kérni.

A "kenyeresekkel" ellentétben engem a kerthelyiség gesztenyefái nem fenyegettek semmiféle veszéllyel, így (z)avartalan hangulatban döntöttem le a "pilzeni ősforrást", hogy aztán megköszönve a kedves vendéglátást, továbbálljak a Márvány utca irányába.

 

Összefoglalva: egy újabb klasszikus budai presszó, az erre fogékonyaknak kötelező - esténként nagy a zsongás, sok helyi fiatal látogatja a helyet. Egész estés programra javaslom, mert sajnáltam mindig otthagyni az Avart 1-2 kör után.

A csapolt Pilsneren (500 Ft) kívül kérhetünk még Ászokot, Drehert is, de ezt a részét másra bízom - a személyzet előzékenysége pedig biztosan sokat számít a törzsközönség helyválasztásánál.

Egy igazi rezervátum a forgalmas nemzetközi útvonalak mentén, jó sörrel.

31 komment · 1 trackback

Címkék: xi kerület gellérthegy avar presszó

A bejegyzés trackback címe:

https://vendeglatos.blog.hu/api/trackback/id/tr981790321

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Avar presszó 2011.07.12. 16:00:17

Helyszín: 1118 Bp., Avar u. 31. Látogatás: 2011. június 3. 17:20-22:10 > Ami igazán jót tesz az Avarnak, hogy sehol a környékén egy igazán jó kocsma, ami ezzel versenybe...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konyvelomo 2010.02.26. 08:58:21

Érdemes megnézni - persze nyáron -, ha valaki fogékony a retro érzésre
Hangulatos, autentikus :-) hely szemben a ma oly divatos romkocsmákkal

Rectum Marianum 2010.02.26. 09:05:11

Míg ott laktunk, nyaranta sokszor beültünk a kerthelyiségbe....
Asszem egy hatalmas gesztenyefa adja az árnyékot.
Nálam 10/10 pontot kapott, annyira jó a hely hangulata. Érdekes, hogy most ír róla a posztíró, mivel a hely az igazi arcát április-szeptember között mutatja.

Jó a blog:-) Csak hajrá!

vivax 2010.02.26. 09:11:22

A nyári dög melegben imádok ilyen helyeken, az árnyas fák alatt megpihenni, és lehúzni egy jéghideg sört

Palmer Eldritch 2010.02.26. 09:40:33

Nyáron mindig itt esz a fene :)
Bármikor mégy mindig találsz helyet. Nem kell eljátszani a belvárosi asztalfoglalásos mizériát, nem drága és kiszolgálnak normálisan. Itt még sosem csalódtam.
Télen viszont nagy bátorság kell a kb. 15nm -en történő italozáshoz + megafüst.
A lényeg az, hogy ez egy szuper hely és ne rettentsen el senkit a BAH csomópont közelsége, mert nem érzékelhető.
Hasonlóan a posztíróhoz, javaslom fedezzétek fel.

gaucho.magiar 2010.02.26. 09:57:22

a nyolcvanas években sokáig volt nyitva. most meddig?

Murci 2010.02.26. 10:00:41

Szuper hely. 18 éve itt volt a lánykérés :) Azóta is tart a házasságunk. Éppen ma jutott eszembe, amikor elhaladtam mellette.
Sokkal szuperebb volt itt megejteni mind az Eiffel toronyban, "olaszba" ,mónikasóban, vagy egyébb -manapság- oly divatos helyeken.

muszorgszkij 2010.02.26. 10:04:18

Avar - én legénybúcsún voltam itt utoljára, nem volt rossz. Jó kis hely - ha végre igazából kitavaszodik...

pbá 2010.02.26. 10:39:05

Tényleg patent kis hely.

Amúgy nem messze tőle, a Tabán aljában a Tabán Teázó is elég tuti placc (www.tabanteazo.hu), kb egy éve újították fel...

spájdernecc 2010.02.26. 10:53:30

Avar...
de jó kis hely az :)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.02.26. 10:55:40

Jó hely szerintem is. El is látogatok majd nyáron. Hajdanán Buda tele volt szocreál patinákkal. Ma már ilyen helyek vannak hogy: "Ye Olde Amsterdam" and so on...

alf (törölt) 2010.02.26. 11:01:24

Istenem, mennyi szép órát töltöttem ott! 30 évvel ezelőtt...:-( De jó látni, hogy ilyen formán megvan még, fel fogom keresni, ahogy jönnek a jobb idők!:-)

rajen 2010.02.26. 11:14:19

Csatlakozom, szuper hely, nyaranta gyakran járunk ide. Az árai még barátiak, de mennek fel rendesen. Az EB alatt volt kivetítő, a döntő alatt gyak. a földön is ültek az emberek, annyira tele volt. Egyébként szerencsére mindig lehet helyet találni. Áprilistól szeptemberig ajánlott csak, amikor ki lehet ülni, mert a belső tere katasztrófa, iszonyatosan kicsi és füstös, csak a környék tartósított alkeszei bírják ki.

Kentetsu 2010.02.26. 11:35:11

Ha jól emlékszem este 11-ig van nyitva és ragyogó legurítani a teraszon 1söröcskét hazaút előtt melóból..
Menjetek,menjetek klassz kis hely :)

fuzzbomb 2010.02.26. 11:39:39

Hegyalja úton sörözni, hááát... Zajosabb hely nem volt?

jolt 2010.02.26. 11:57:08

Budai ifjuságom idején mondás volt hogy:

Nem jövünk zavarba,
Menjünk az Avarba!

Kilgore Trout 2010.02.26. 12:00:23

80-as évek elején a Vörösmarty téri gitározások után rendszeresen látogattuk. A közöndég által bedobált húszasokat sokszor itt váltottuk be sörre.

Kilgore Trout 2010.02.26. 12:01:00

természetesen: közönSég.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2010.02.26. 12:09:11

@lancelotbeka: köszi :) Jó volt a csapolt Pilsner, semmi csatornaszag (cseppsör), és itt sem Dreherrel keverték - tiszta volt. Hogy is felejthettem el megírni.

@Rectum Marianum: nyáron anyagot & emlékeket gyűjtök, télen megírom :))

@fuzzbomb: a kertben már sokkal nyugodtabb. Meg ez is egy varázsa a helynek.

@Barman's Choice: pár km.

@gaucho.magiar: éjfél volt kiírva.

@pbá: kösz a tippet, lesz bejárás.

SolidSnake 2010.02.26. 12:09:31

Nem 500, hanem 450 a Pilsner korsója, de télen nem csapolják, mert akkor nem pörög annyira a hely. Nyáron viszont nagyon is, érdemes hét előtt érkezni, volt már telt ház nem egyszer, nem csak foci alatt.
Leginkább azt szeretem az Avarban, hogy kultúrhely, balhézó részeggel még sosem találkoztam - sőt, még én sem voltam balhézó részeg itt :)

gyedjmaroz 2010.02.26. 12:41:34

Megsüvegelendő... Törzsvendége voltam, de azért még koszorúzni be-be térek. Tavaszünnepre bringával vagy anélkül, ideális opció! Tabán koncert előtt vagy helyett! Egy eltűnt korszak kerthelységeinek ideáltípusa, már-már múzeális darab! Időtlen! Reméljük még sokáig így marad! A Hegyaljaút forgalma az első korty sör után könnyen kiiktatható... szindbad.blog.hu/2009/04/15/avar_szuletesnapra

Pong 2010.02.26. 12:49:28

Már pattanok is bicajra. Illetve nem, megvárom még a tavaszt.

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2010.02.26. 13:35:24

Olvastam,hogy a Rác fürdővel szemben volt egy Avar anno..századforduló vagy még előbb.Volt egy másik Avar az akkori Kereszt utca környékén,sajnos fogalmam sincs most mi lehet az utcák neve.A sztori valami olyasmi volt,hogy a két tulaj Avar nevű volt(azt nem tudom rokonok vagy névrokonok).
Az Alsó Avar kerthelységes volt,volt a közelben egy templom aminek a toronyórája évekig fél nyolc után öt percet mutatott így a későn hazaérő férjek állítólag erre hivatkoztak:)
A harmincas évek elején a Csend utcába költözött.
Gundel könyvben olvastam azt hiszem..

Alf (törölt) 2010.02.26. 14:12:40

@alf: én is szeretem az avart, bár csak 2x voltam

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.03.02. 23:08:11

Gimi után sokszor legurultunk a Sashegyről az Avarba. Közel volt. Aztán elhatároztam, h leszokom a bagóról. Negyven (40) napig tartottam magam. Nyalókát szopogattam, mint J. Cruyff a Barcelona kispadján. Egy nap az Avarban ültünk és a harmadik korsó után meggyőztem magam, ha egy slukkot szívok a cigiből, az még nem jelent visszaszokást. A negyedik sör után már egy szál cigi pattant el. Este hazafelé a Moszkva téri szittyahamburgeres előtt pedig megvettem a paklit is :)

vértintanyúl 2010.05.23. 11:48:52

jaja, azok a csodás budai vadgesztenyék...
alattuk minden jobb!

Executioner 2010.05.28. 03:28:31

Ajánlom a Levendula presszót a cikk írójának :)

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2010.05.28. 11:43:00

@vértintanyúl: jól látod :)

@Executioner: kösz a tippet, muszáj lesz arra kanyarodnom! Fodor utca? Hely jellege milyen? Képet nem találtam sajnos.
süti beállítások módosítása